وظایف دستگاه ها در خصوص افزایش جمعیت مشخص ‌شود

حجت الاسلام قریشی گفت: وظایف دستگاه ها در خصوص افزایش جمعیت مشخص‌ شود و رسالت شورا رفع موانع فرهنگی ازدواج و فرزندآوری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی»، در ‌یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان آذربایجان غربی، (چهارمین جلسه در سالجاری) که با حضورعلی مصطفوی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی وسایر اعضا شورا، امروز(۲۹مرداد) در دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار گردید، اظهار کرد: وظایف دستگاه ها در خصوص افزایش جمعیت مشخص‌ شود و رسالت شورا رفع موانع فرهنگی ازدواج  و فرزندآوری باشد و تا زمانی که راهکارهای علمی و عملی ارائه نشود، نمی توان به جای رسید.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید فرهنگ فرزندآوری و تشویق ازدواج در بین جوانان بررسی کند و موانع ازدواج را برداریم و در این راستا نگرش مردم باید بررسی شود و راهکارهای عملی بیان گردد.

 

حجت الاسلام قریشی با انتقاد از روند مشاوره های قبل از ازدواج خواستار تغییر در این حوزه شد و ادامه داد: متاسفانه با برگزاری مشاوره های ازدواج در بین جوانان  تاثیری در تغییر نگرش مردم ایجاد نشده است که باید موردتوجه مسئولین مربوطه قرار گیرد.

 

این مسئول در ادامه سخنان خود در خصوص سقط جنین گفت : فضای تشویق به سقط جنین هم باعث ایجاد مشکلاتی در این بخش شده و با کوچکترین مشکلی که در مادران باردار پیش می آید مراکز بهداشت سقط جنین را مطرح می کنند و این رویه باید اصلاح شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی  در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام این عوامل باید بررسی شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و دبیر شورا نیز در این جلسه گفت: سیاست های جمعیت باید هدف گذاری شود تا بتوان به نتیجه قابل قبولی رسید.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در نسل جمعیت فعلا تنزل نداریم ولی در آینده با کاهش شدید جمعیتی مواجه خواهیم بود و وضعیت به این شکل نخواهد بود.

 

حجت الاسلام خدایاری با تاکید بر اینکه چون مصوبات شورا مربوط به یک حوزه کاری و یک ارگان نیست ؛ خاطرنشان ساخت : ضروری است مدیران همه دستگاه ها و اعضای حاضر نسبت به عملیاتی کردن مصوبات جلسات به این مجموعه کمک کنند.

 

این مسئول تاکید کرد:  بدون هدفگذاری و همکاری اعضا و مدیران نمی توان به نتیجه درخور سیاست های ابلاغی شورا دست یافت و حوزه های فرهنگی استان را تقویت کرد.

 

گفتنی است؛ پیگیری مصوبات ادامه مباحث مربوط به سیاست‌های جمعیتی در دو محور ارائه نتایج حاصله از جلسه کمیته تخصصی شورا، کسب نظرات معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه چگونگی راهکارهای عملی برای افزایش نرخ جمعیت، طرح موضوعات فرهنگی جهش تولید در استان و بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از دستور جلسات مرود بررسی این جلسه بود.

 

کد خبر 962224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha