امر به معروف ریشه در غیرت دینی و وطنی دارد/ برخورد با فساد مردم را امیدوار می کند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه تماشاگران فساد با کانون های فساد یکی هستند، گفت: مفسدان سیاسی و اقتصادی حکومت را مخدوش می کنند. برخورد با فساد مردم را امیدوار می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله صدیقی در مراسم رونمایی از سامانه گزارشگران فساد با تسلیت ایام عاشورای حسینی گفت: ماه محرم خیزش علیه استکبار، هرزگی، پلیدی، ماه خون و شهادت است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: ماه محرم ماه پایمردی، صلابت و امر به معروف است. امر به معروف یعنی حمایت از خوبی ها، عدالت، امنیت، کرامت انسانی، تشویق جامعه به ارزش های والای انسانی است.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف اجرای خوبی ها و مسیر رسیدن به کمال است. امر به معروف و نهی از منکر دو نیروی جاذبه و دافعه هستند که موجب دفع ظلم در جامعه می شوند. نهی از منکر آنچه را که اخلال در نظم عمومی است از میان می برد، در واقع در امر به معروف با نادیده گرفتن هنجارهای اجتماعی می توان مقابله کرد. امر به معروف و نهی از منکر امری لازم و ضروری برای حفظ حیات است و خداوند انسان را بر این موضوع مجهز کرده تا نیازهای او را به انسان گوشزد کند.

 

آیت الله صدیقی تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر ما آمادگی آن را داریم تا با هر عنصری که سلامت جامعه را خدشه دار می کند، مبارزه کنیم. در زندگی تشریحی و ارادی نیز قانون امر به معروف و نهی از منکر بیمه گر سلامت افراد جامعه است.

 

وی با بیان اینکه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در حمایت از خوبی ها و ارزش هاست، تصریح کرد: امر به معروف پاسداری از عدل و حفظ مقابله با بدی ها است که در پی آن اصلاح امور جامعه حاصل می شود. امر به معروف ریشه در غیرت دینی، ناموسی، اجتماعی و وطنی دارد.

 

وی افزود: اگر جامعه در برابر معروف بی تفاوت باشد، جامعه به سوی ناکامی پیش می رود و سلامت آن به خطر می افتد. حقوق شهروندی نمونه ای از معروف است که باید به صورت گفتمان عمومی نسبت به احیای آن اقدام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در اسلام به تو چه و به من چه مطلقا معنا ندارد بلکه به ما می آموزد که تمام جامعه مسئول هستند و باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

 

وی گفت: هنجارشکنی بی عفتی، بی حیایی و هر آنچه با این عناوین است، نهی از منکر نام دارد و یکی از موضوعاتی که جامعه را در برابر ویروس های خطرناک مانند ذلت پذیری، خرابکاری و جهالت بیمه می کند، امر به معروف است که از آن به عنوان دژی محکم یاد می شود.

 

وی گفت: الگوی ما در امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) است. ابا عبدالله الگو و راهنمایی تمام عیار در این امر هستند و مشعل هدایت را بر دست دارند.

 

وی گفت: قوه قضاییه با نفسی تازه رویکرد تحول را در پیش گرفته است و برای ما اولویت در قوه قضاییه شناخت کانون های فساد است و برخورد با نگهبان و خرده پا جامعه را اصلاح نمی کند بلکه باید جریان فساد را جدی پیگیری کرد که این موضوع به شکل فراگیر در سازمان بازرسی مورد توجه قرار گرفته است.  

 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مفسدان سیاسی و اقتصادی حکومت را مخدوش می کنند. برخورد با فساد مردم را امیدوار می کند. وقتی قانونی در مورد فساد فعال می شود، موجب از بین رفتن کانون های فساد در جامعه است.

 

وی اظهار کرد: تماشاگران فساد و نفاق با کانون های فساد به تمام معنا یکی هستند و فرقی میان آنها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: کاری که شهادت سردار سلیمانی کرد، میلیون ها تبلیغات نمی کند. در شرایطی که فساد مستولی شده نباید ترسید و باید به میدان آمد، حتی اگر شهید شویم، برای آنکه فساد سرنگون شود. شهادت افراد مطرح فساد را سرنگون می کند.

 

وی گفت: به من چه و به تو چه شعار استعمارگران است و جایگاهی در اسلام و قرآن ندارد. امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از سرنوشت جامعه و وظیفه آحاد جامعه است و نشان می دهد که جامعه به سرنوشت خود علاقه مند است./

کد خبر 962411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha