شرایط واگذاری اراضی لیکک مسئله ای  استثنایی و خاص است

کلانتری با اشاره به اینکه شرایط واگذاری اراضی لیکک با این وضعیت مسئله ای استثنایی و خاص است، گفت: باید به صورت اجماع و با کار کارشناسی دقیق و تخصصی به موضوع پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آخرین وضعیت واگذاری اراضی مسکونی در حریم شهر لیکک امروز (۲۹ مرداد ماه) با حضور استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل دادگستری و جمعی از مدیران استانی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج بررسی شد.

 

«حسین کلانتری» در این نشست گفت: ۹۵۰ هکتار از اراضی ملی در حریم شهر لیکک در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته که ۲۷۰ هکتار آن در محدوده و ۶۸۰ هکتار خارج از محدوده شهر است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مجموع پنج هزار نفر متقاضی زمین برای احداث ساختمان در این اراضی، تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر شرایط آنها مشخص شده و ۸۱۵ نفر ساختمان احداث کرده اند.

 

وی ادامه داد: هرچند مشکلاتی در خصوص واگذاری این اراضی برای احداث واحدهای مسکونی وجود دارد که مربوط به سال ها پیش است، اما واگذاری ها براساس قانون و بر ریل قانون باید انجام شود.

 

کلانتری تاکید کرد: متقاضیان احداث مسکن در این اراضی باید با تمکین به قانون اقدام کنند و دستگاه های اجرایی مرتبط در این خصوص همکاری لازم را برای رفع مشکلات مردم مدنظر قرار دهند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرایط واگذاری اراضی لیکک با این وضعیت مسئله استثنایی و خاص است، گفت: باید به صورت اجماع و با کار کارشناسی دقیق و تخصصی به موضوع پرداخته شود و در شورای تامین مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی گفت: بعد از اجماع نهایی در استان این مسئله را در وزارت راه و شهرسازی پیگیری و راه حل قانونی برای خواسته مردم و گره گشایی از کار آنها را دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 962427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha