روستای بدون پسماند/تفکیک زباله فرهنگ سازی شود

فتح اللهی با بیان اینکه ما فرهنگ ها را تغییر داده ایم و اکنون هزینه های هنگفت بابت این مقوله پرداخت می کنیم‌ گفت: سعی کنید روستاهای بدون زباله داشته باشیم و تفکیک زباله از مبدا در جامعه فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز(چهارشنبه، ۲۹ مرداد) در جلسه کمیته پسماند شهر رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: انباشت زباله از معضلات جامعه و دغدغه ای است که محیط زیست گیلان را تهدید می کند‌.

 


فرماندار رشت با بیان اینکه فرهنگ سازی عدم تولید زباله باید در جامعه الگو شود گفت: در گذشته از روستا زباله جمع آوری نمی شد و زباله های تولیدی روستا در خود روستا دفن و یا در باغ و مزرعه به عنوان کود مورد استفاده قرار می گرفت.

 

فتح اللهی اذعان کرد: ما فرهنگ ها را تغییر داده ایم و اکنون هزینه های گزافی بابت جمع آوری زباله از روستاها متحمل می شویم.

 

وی ادامه داد: رفته رفته شرایط اقتصادی سخت تر می شود و در آینده نمی توانیم این هزینه ها را پرداخت کنیم.

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه از هم اکنون بایستی در فکر روزهای سخت سال های آینده باشیم خاطر نشان کرد: با فرهنگ سازی می توان روستای پاک و بدون تولید زباله داشت.

 

فتح اللهی با اشاره به اینکه فرهنگ‌ سازی تفکیک زباله از مبدا انجام شود اضافه کرد: از سمن ها و دیگر نهادهای مردمی برای کاهش تولید زباله بهره گرفته شود.

 

وی اظهار کرد: وظیفه همه دولتمردان خدمت به مردم و در کنار مردم بودن است، مشکل سراوان رشت یکی از دغدغه های محیط زیست است و امیدواریم که با همکاری و تدابیری که اندیشیده می شود به زودی مشکلات این منطقه مرتفع شود.

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه نگاه مردم به زباله حساس شود گفت: با فرهنگ سازی می توان مشکلات زباله شهر و روستا را حل کرد.

 

فتح اللهی خاطرنشان کرد: با ساماندهی زباله و دیگر موارد از جمله جمع آوری لاشه حیوانات در کنار جاده و ...‌ احساس مسئولیت داشته باشید تا همه در محیط تردد خود چشم انداز خوبی را ترسیم کنند.

کد خبر 962514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha