هیچ بهانه و دلیلی برای وقوع پیک دوم کرونا در خوزستان پذیرفته نیست

مشکورنیا با بیان اینکه هیچ بهانه و دلیلی برای وقوع پیک دوم کرونا در خوزستان پذیرفته نیست گفت: ما خواهان این هستیم که عزاداری محرم برگزار شود و در عین حال نیز بتوانیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،« احمد مشکورنیا» شامگاه (چهارشنبه 29 مرداد) در گردهمایی هیئت‌های مذهبی اهواز، کارون و باوی که در مصلی نماز جمعه اهواز برگزار شد اظهار کرد: امیدوار هستیم که ماه محرم امسال همانند سال‌های گذشته همه مسلمانان را مشمول خیر و برکت قرار دهد.

 

دبیرشورای سلامت کلانشهر اهواز ادامه داد: استان خوزستان و اهواز در اواسط اردیبهشت سال جاری 9 هفته بحرانی از نظر شیوع کرونا را پشت سر گذاشت که در همین راستا بسیاری از مشاغل تعطیل و خیلی از برنامه‌ها لغو شد و برای کاهش ابتلا به این ویروس تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه نقش مردم در کاهش ابتلا به این ویروس بسیار تاثیرگذار است افزود: مردم در کنار مجموع بهداشت و درمان و با اعتماد به یکدیگر توانستند این وضعیت بحرانی را کنترل کنند که اکنون به وضعیت سفید دست یافتیم، اما این نکته را باید در ذهن‌ها داشته باشیم که وضعیت سفید به معنای شرایط بی‌خطر نیست.

 

سرپرست بهداشت شرق اهواز ماندن در وضعیت سفید از نظر ویروس کرونا را هنر بسیار ارزشمندی دانست و اضافه کرد: هر آنچه تاکنون در مقابله با این ویروس تلاش کرده‌ایم از اکنون به بعد چندبرابر خواهد شد زیرا حفظ وضعیت سفید بسیار سخت و دشوار است و این امر نیازمند همکای همه شهروندان و ارگان‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و نقطه استراتژیک در کشور همواره دارای ترددهای مختلفی از سراسر کشور است و این مهم خطر ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد تصریح کرد: در آستانه ماه محرم از پیک دوم ویروس کرونا نگران هستیم.

 

مشکورنیا با بیان اینکه به هیچ بهانه و دلیلی نباید اجازه وقوع پیک دوم کرونا در خوزستان را دهیم عنوان کرد: رفتار ویروس در هر شخص متفاوت است و این امر نگرانی‌ها را چند برابر می‌کند، ما خواهان این هستیم که عزاداری محرم برگزار شود و در عین حال بتوانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه باید روش عزاداری‌ها را تغییر داد و از هر اقدامی که منجر به ایجاد تجمع می‌شود خودداری کنیم یاد آور شد: بهترین اقدام برپایی روضه‌ها در محیط باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

 

کد خبر 962518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha