محتوای مراسم های عزاداری حسینی غنی شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: ذاکران و سخنرانان محتوای اشعار و سخنرانیشان را قوی و منطقی کنند به گونه‌ای که وقت زیادی از مردم نگیرند و به خاطر اینکه اشکی بگیرند و شوری ایجاد کند از روضه‌های سبک و بی معنی که در شأن این آزاد مردان نیست پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» عصر امروز(پنجشنبه، 30مرداد) در همایش هیئت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان و دهیاران که در سالن فارابی برگزار شد اظهار کرد: همانطوری که سرنشینان کشتی نوح نجات یافتند نجات امت اسلام هم در گرو تمسک و پیروی از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است زیرا آنان پیشوایان هدایت و چراغ‌های فروزان هستند که خداوند به واسطه آنان بر بندگانش احتجاج می‌کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز حسین‌بن‌علی(ع) می‌تواند دنیا را نجات دهد به شرط اینکه با تخریب و خرافات چهره او را مغشوش نکنند افزود: آنچه که باعث ماندگاری نهضت مقدس امام حسین(ع) شده و توانسته پیام نهضت خون پاکش را به جامعه بشری برساند همین مجالس سوگواری بوده است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از قیام‌ها و انقلاب‌ها و به خصوص انقلاب اسلامی ایران با الهام از این نهضت مقدس شکل گرفته و به پیروزی رسیده است گفت: با فرا رسیدن ماه محرم، شیعیان و محبان آن حضرت در هر کجای عالم با برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) وفاداری و عشق خود را به ساحت مقدس آن حضرت و یاران باوفایش نشان می‌دهند که در اولویت برنامه‌هایشان در این ایام تشکیل و حضور در این مجالس و مراسم‌هاست.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی و لزوم رعایت ارادتمندان آن حضرت به توصیه‌های بهداشتی و لزوم حفظ سلامت مردم باید نحوه و شیوه برگزاری مراسم سوگواری تغییر پیدا کند و طوری بانیان و دست اندرکاران برنامه ریزی کنند که هر دو هدف صورت بپذیرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: باید مجالس سوگواری به نحو شایسته برگزار شود و هم به سلامت مردم و خانواده‌ها آسیبی نرسد و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه در موقعیت کنونی نیز به نظر می‌رسد برخی از مسئولان دچار افراط و تفریط شده‌اند اظهار کرد: برای حفظ سلامت مردم همه چیز و هر گونه اجتماع مذهبی، مساجد، نمازهای جماعت و جمعه، برنامه‌های مذهبی و مراسم عزاداری امام حسین تعطیل شود این در صورتی است که خانه امام حسین(ع) شفاخانه است و هر کسی که دردی و حاجتی دارد باید به مجالس سوگواری امام حسین(ع) بیاید و شفا و حاحجتش را بگیرد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه پس باید مجالس امام حسین(ع) وسیع تر و پرشورتر برگزار شود افزود: موافق عقل و منطق و شرع است، طوری مجالس و محافل برگزار شود که به سلامت مردم لطمه‌ای وارد نشود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه همه بانیان و دست اندرکاران باید متوجه باشند که محتوای نوحه‌ها و خطابه و سخنرانی ها را باید قوی و منطقی کرد گفت: ذاکران و سخنرانان محتوای اشعار و سخنرانیشان را قوی و منطقی کنند به گونه‌ای که وقت زیادی از مردم نگیرند و به خاطر اینکه اشکی بگیرند و شوری ایجاد کند از روضه‌های سبک و بی معنی که در شأن این آزاد مردان نیست پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: حتما بانیان و هیئت امنا و مسئولان هیئت‌ها و مساجد محل برگزاری مراسم عزاداری و حسینیه‌ها را نظافت کنند و فرش‌ها و ظروف و محیط مسجد را ضدعفونی کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: از آنجایی که برخی‌ها نذر پخت دارند، بهتر است اطعام را به صورت بسته‌بندی به عزادارن بدهند تا با خود به منزل ببرند یا هزینه پخت را به صورت بسته‌های معیشتی به نیازمندان بدهند.

 

کد خبر 962826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha