آغاز فصل برداشت برنج در گلستان/ توصیه های فنی به شالیکاران

​عباسی گفت: فصل برداشت برنج در برخی از مزارع استان گلستان آغاز شده است.

«محمدرضا عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فصل برداشت برنج در برخی از مزارع استان گلستان آغاز شده است اما تعداد زیادی از مزارع استان گلستان هنوز در فصل داشت به سر می برند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال و احتمال وقوع بارش و مشکلات در برداشت برنج توصیه می کنیم که کشاورزان در مزارع شالی از کودهای ریز مغذی استفاده کنند.

 

عباسی گفت: مزارع شالی که به فصل برداشت نزدیک است بحث مدیریت برداشت را انجام دهند و سعی کنند که رطوبت در مزارع آنها به حداقل ممکن برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: اکثر مزارع برنج به صورت ماشینی برداشت می شود و از سویی دیگر سیستم های فرآوری کارخانه های شالیکوبی به گونه ای نیست که بتوانند رطوبت به میزان بالای شالی را در طول 24 ساعت کاهش دهند لذا به کشاورزان برنج کار توصیه می کنیم که در صورت بالا بودن رطوبت شالی نسبت به هوادهی  و کاهش رطوبت اقدام کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: در برخی از مزارع، شالی تازه به شرایط خوشه دهی رسیده است و به این دسته از کشاورزان توصیه می کنیم با استفاده از کودهای با پتاس بالا و محول پاشی سیلیکات پتاسیم نسبت به زودرسی محصول اقدام کنند.

 

کد خبر 962975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha