راه عزت و سعادت انسان در گرو شناخت مکتب امام حسین (ع) است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: راه عزت و سعادت انسان در گرو شناخت مکتب حیات‌بخش امام حسین (ع) و پیروی از آن امام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «حسین مهدیان» در جمع خبرنگاران اظهار کرد : هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که محرم فرصتی برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و باید از تمام ظرفیت ها برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: گستره شمول امر به معروف و نهی از منکر در مباحث نظری اسلام تا حدی است که در هر سه حالت دین قابلیت مصداق دارد هم در (باب فقه و احکام)، هم در باب (کلام و عقائد) و هم در باب (اخلاق و تربیت) به همین سبب مورد توجه خاص پروردگار عالم انبیا، و اولیای الهی است.


وی تصریح کرد: لقمان حکیم در پند‌های حکیمانه خویش به فرزندش دستور به امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد و بیان می‌کند که یکی از کار‌های مهم زندگی شما بحث امر به معروف و نهی از منکر است و همچنین در باب قیام بزرگ عاشورای امام حسین (ع)، یکی از مهمترین آرمان‌های قیام اجرای این دو فریضه الهی است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در ادامه گفت: امام سجاد (ع) امر به معروف و نهی از منکر را، راه پیامبران الهی و یکی از مهمترین مبانی اساسی انبیا‌ی الهی در راه ترویج ادیان الهی است.


وی با ذکر این نکته که راه عزت و سعادت انسان در گرو شناخت مکتب حیات‌بخش امام حسین (ع) و پیروی از آن امام همام است، خاطرنشان کرد: همه ما باید قدر ماه محرم و صفر را بدانیم و برای فراگیری و بکارگیری درس ها و عبرت های عاشورای حسینی بیش از پیش تلاش کنیم.

 

کد خبر 962982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha