اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان به لحاظ امکانات زیرساختی دچار مشکل است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت:سازمان تبلیغات اسلامی از نظر زیر ساختی به شدت ضعیف است و این سازمان در استان کرمان از استان های دیگر ضعیف تر است و نیروی انسانی موجود ۴۵ درصد چارت را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی شنبه (1 شهریور) در نشست با مجمع نمایندگان استان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی را از رویش های انقلاب خواند و گفت: اولین دغدغه ما، دغدغه هویت بخشی است؛ یعنی در ذهن مردم به صورت محسوس اتفاقی بیفتد که در این سازمان چه اتفاقاتی می افتد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: با رویکرد مقام معظم رهبری بر بحث جوان گرایی و فعالیت های جدید، شاید نگاه متفاوت شده و دغدغه اصلی و وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات ساماندهی هیئت ها، مساجد و کانون های فرهنگی و دارالقرآن ها و ... است.

 

وی ادامه داد: در محرم امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا،  ظرفیت سازمان تبلیغات بیشتر مورد آزمایش قرار گرفته و نهادهای قانونی کشور برای اینکه محرم پرشوری داشته باشیم، در ساماندهی هیئت های مذهبی و رعایت شیوه نامه بهداشتی در مراسم عزاداری را به سازمان تبلیغات اطمینان کرده و مسئولیت ساماندهی را به عهده این نهاد سپرده اند.

 

حجت الاسلام حقانی اظهار داشت: اصل کار در سازمان تبلیغات اسلامی، حول محور مردم است و اطمینان خوبی از سمت هیئت های مذهبی شکل گرفته و در ثبت درخواست هیئت ها در سامانه بیرق تاکنون در رده 4 یا 5 کشور هستیم و امیدواریم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت شیوه نامه بهداشتی و شور حسینی اتفاق بیفتد.

 

وی در ادامه گفت: یکی از وظایف ما بحث روستاها و محله ها است و ما باید برای روستاها برنامه ریزی داشته باشیم و در این مسئله قریب به 200 روحانی در روستاهای استان، با حداقل حقوق دریافتی مستقر و مشغول به فعالیت های فرهنگی مذهبی هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه چند رسالت در سازمان تبلیغات اسلامی استان داریم، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از نظر زیر ساختی به شدت ضعیف است و این سازمان در استان کرمان از استان های دیگر ضعیف تر است و نیروی انسانی موجود ما 45 درصد چارت را تشکیل می دهد و در بعضی از شهرستان ها با یک نفر نیرو اداره می شود و همچنین در بحث وضعیت ساختمان و اسکان اداری مشکل داریم و منازل سازمانی تبلیغات اسلامی در استان صفر است و همچنین در وسیله نقلیه و ... مشکل داریم.

 

وی اظهار داشت: نمایندگان می توانند در پیشبرد تأمین این زیر ساخت ها خیلی کمک کنند.

 

کد خبر 963069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha