مراسم هیات‌های عزاداری در سنقروکلیایی برپا است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنقروکلیایی از برپا بودن تمامی هیات های عزاداری در شهرستان خبرداد و گفت: تمامی برنامه های محرم دایر بوده و طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا اجرا می شوند.

سید حسین سید سامعی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهارکرد: امسال تعداد برنامه ها همچون سنوات گذشته بوده و با رعایت دستور العمل های ستاد ملی کرونا در فضای باز برگزار می شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری تمامی مراسمات عزاداری در شهرستان خاطر نشان کرد: تمامی هیات ها دایر بوده و برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که به دلیل وضعیت شهرستان و دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی از افزایش اعزام مبلغ در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به کاهش اعزام مبلغ در شهرستان ها ما در سنقروکلیایی افزایش اعزام مبلغ را در ایام محرم را خواهیم داشت .

 

وی با بیان اینکه روستا ها نباید رها شوند و وجود یک روحانی جهادگر در روستا ها الزامی است تصریح کرد: ما با اعزام روحانیون جهادگر به روستاها آنان را به عنوان دیده بانی قرار می دهیم که هم به رسالت تبلیغی خود می پردازندو در کنار آن به رعایت پروتکل های بهداشتی در روستا ها توجه می کنند. 

 

وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در ایام ماه محرم  گفت: با عدم حضور مبلغ در روستاها ممکن است مراسمی در روستا ها گرفته شود ولی پروتکل ها رعایت نشود و وجود یک روحانی که بتواند جلوی این اتفاقات را بگیرد الزامی است .

 

سامعی با اشاره به عشق جوانان به سید الشهدا (ع) افزود: جوانان سرشار از عشق امام حسین (ع)هستند اما ترس از وجود ویروس کرونا را نیز دارند که روحانیون با آگاه سازی و توجیح آنان می توانند کمک کار باشند .

 

وی ویروس کرونا را همچون تهدید های دیگر دانست و اذعان داشت : هر زمان تهدیدی به سمت ما هجوم آورد نباید عقب نشینی کنیم بلکه باید راهکارهای مختلف را دریابیم و با آن مقابله کنیم .

کد خبر 963246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha