بازرسی از ۱۲ هزار واحد صنفی در جهرم

ارجمند گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهرم از ۱۲ هزار واحد صنفی مختلف توسط کارشناسان محیط معاونت بهداشتی علوم پزشکی بازدید به عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «سیدمجید ارجمند»، امروز (یکشنبه ۲ شهریور) در نشست رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با خبرنگاران که در سالن شهید ایرانمنش دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، با اشاره به نظارت مستمر معاونت بهداشتی این دانشگاه از واحدهای صنفی مختلف، گفت:  از 14 هزار صنفی که در شهرستان وجود دارد تیم بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم از 12 هزار صنف بازرسی و بازدید کرده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در این بازدیدها در مجموع هزار اخطاریه صادر شده و 300 صنف نیز پلمپ شده است، افزود: همچنان بازرسی ها را ادامه می‌دهیم و با هرگونه تخلف که موجب شیوع بیماری شود قعطعا برخورد می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه سرو قلیان در قهوه خانه ها و باغ رستوران ها همچنان ممنوع است و قطعا اگر موردی گزارش شود و یا در بازدید گشت مشترک ها مشاهده شود با آنان برخورد می شود، بیان کرد: از خود مردم هم خواهش می‌کنیم که در مکان های عمومی به هیچ عنوان از قلیان استفاده نکنند چرا که ممکن است خود و خانواده شان را آلوده کرده و موجب شیوع بیماری شود.

 

ارجمند با اشاره به اینکه بيماری كرونا علت اصلي فوت در بسياری از موارد نيست، بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، به ترتيب بيماری های زمينه ای مانند نارسايی كليه، فشار خون، ديابت و بيماری های قلبی منجر به شدت  گرفتن بيماری كرونا در افراد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشكل تنفسی، سرفه و تب از بيشترين علائم در بين بيماران بستری در بيمارستان پيمانيه بوده است، گفت: از هيئت‌های مذهبی نیز خواهشمنديم تمام پروتكل های بهداشتی مانند استفاده از ماسك، حفظ فاصله فيزيكی و عزاداری در مكان سرباز را  موكدا رعايت كرده و همكاری های لازم را با بازرسين بهداشت محيط دانشگاه داشته باشند.

 

کد خبر 963819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha