امر به معروف و نهی از منکر هم عرض با ایمان به خدا است

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ آیه قرآن کریم مستقیم و غیر مستقیم به فرضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره می کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم عرض با ایمان به خدا است.

«حجت الاسلام علی بی نیاز» به فلسفه وجودی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و به خبرنگار شبستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از زمانی که حضرت آدم علیه السلام به پیامبری مبعوث شد تبیین و به وظیفه آن حضرت تبدیل شد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انبیاء الهی در طول تاریخ موظف به امر به معروف و نهی از منکر بوده اند، ادامه داد:اولین وظیفه ای که خداوند بر پیامبران تبیین فرموده است امر به معروف و نهی از منکر است.

 

بی نیاز  امر به بندگی و اطاعت  از خداوند بزرگترین معروف و پرهیز و اجتناب از طاغوت را بزرگترین منکر دانست و گفت: بعثت پیامبران برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است

 

وی افزود: قرآن کریم امت اسلامی را برترین و بالاترین امت در بین بشریت می داند زیرا که تابع امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یادآور شد:  اگر امر به معروف و نهی از منکر از جامعه اسلامی رخ بر بندد دیگر آن امت اسلامی بهترین امت نخواهد بود.

 

 بی نیاز امر به معروف و نهی از منکر را هم عرض با ایمان به خدا دانست و  گفت: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر مهم است که در قرآن فلسفه و  آرمان تشکیل حکومت اسلامی را انجام یک سری فرایض از جمله امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است.

 

وی افزود: بیش از 120 آیه قرآن کریم مستقیم و غیر مستقیم به فرضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره می کند.

کد خبر 963972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha