حمایت دستگاه قضایی مردم را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق می کند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه قوه قضاییه نشان دهد که امر به معروف و نهی از منکر قانونی و مورد حمایت است تا مردم تشویق به این امر شوند گفت: از دلایل اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر غفلت و کاهش اعتماد مردم به اثر این امر است.

آیت الله «کاظم صدیقی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دلایل عملی نشدن امر به معروف ونهی از منکر در جامعه گفت: در قدم اول دلیل اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غفلت و در قدم دوم  کاهش اعتماد مردم به اثر امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: عملکرد غلط برخی مسئولان در جامعه موجب شده است تا مردم فکر کنند امر به معروف و نهی از منکر فایده ای ندارد در حالی که گفتن پر از فایده است.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به قیام امام حسین (ع)  و درسهای مهم برای زندگی اجتماعی و فردی از این قیام تصریح کرد: امام حسین (ع) در مقطعی که به شهادت می رسیدند امر به معروف و نهی از منکر انجام دادند و در طی تاریخ نیز خون سیدالشهداء (ع)  اثرات بسیاری زیادی برجای گذاشته و درسهای زیادی به انسانیت داده است.

 

وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر اثر خود را دارد و همه مردم باید به این فریضه به عنوان یک واجب مهم نگاه کنند و از ترک آن به عنوان یک گناه کبیره بترسند.

 

آیت الله صدیقی  خاطر نشان کرد: مردم وارد  میدان شوند و تذکر دهند تا همه افراد در امان باشیم.

 

وی گفت: رسانه ها در امر به معروف و نهی از منکر نقش خود را اعلام کنند و علما نیز در این موضوع در کنار مردم باشند و تشویق کنند.

 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: برای اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قوه قضاییه در چند مورد نشان دهد که این موضوع قانونی و مورد حمایت دستگاه قضایی است تا مردم تشویق شوند.

کد خبر 964118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha