سکوت مسئولان در مقابل مشکلات مردم خیانت است

خسروی با تاکید بر اهمیت انتقاد سازنده و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: مسئولانی که با دیدن مشکلات جامعه سکوت اختیار کرده و به برای رفع آن پیگیری نداشته باشند کم‌کاری و خیانت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» صبح امروز (۴ شهریور) در جمع پرسنل و زندانیان ندامتگاه مرکزی بیرجند با اشاره به اینکه انتقاد سازنده و توجه دادن مسئولان به رفع برخی از نواقص جزو وظایف دینی است، اظهار کرد: ما حق نداریم فقط تمجید و یا انتقاد کنیم بلکه باید هر کاری را سرجای خودش انجام دهیم چرا که امام صادق(ع) فرمود: «هركس برادر دینی خود را بر انجام امر ناپسندی مشاهده كند و او را از آن كار باز ندارد، در حالی‌كه توانایی جلوگیری را داشته باشد، همانا به او خیانت ورزیده است».

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت انتقاد سازنده  و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: مسئولانی که با دیدن مشکلات جامعه سکوت اختیار کرده و به برای رفع آن پیگیری نداشته باشند کم کاری و خیانت می کنند.

 

وی با بیان اینکه سالانه در امریکا که مرکز دشمنی علیه اسلام و مسلمانان است ۲ میلیون نفر از شیعیان عزادار سیدالشهدا(ع) هستند، افزود: پيامبر اکرم(ص) فرمود «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً؛ برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود».

 

خسروی با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین (ع) می گذرد اما همچنان گرمای عشق به حضرت در سراسر عالم بشریت موج می زند، عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید «کسی که در مرثیه حسین (ع) شعری خوانده و خود را شبیه گریه‌کنندگان درآورد، بهشت برای اوست».

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت کار مداحان نیز بیان کرد: پیامبر خدا (ص) فرمود: «من اوابکی اوتباکی علی الحسین (علیه السلام) و جبت له الجنة؛ کسی که بر فاجعه‌ی غمبار عاشورا و بر امام حسین (علیه السلام) بگرید، یا دیگران را بگریانند و یا همگون عزاداران حسینی گردد بهشت برای او زیبنده است».

 

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر امام حسین (ع) در عمل حرکت کنیم، ادامه داد: باید خوبی ها را در جامعه گسترش دهیم و جلوی ترویج زشتی ها و منکرات را بگیریم و اگر امروز خلافی از کسی یا مسئولی سر زد باید امر به معروف کنیم و همه این ها فلسفه قیام عاشورا است.

 

خسروی با اشاره به اینکه امر به معروف یکی از درس های امام حسین(ع) و قیام عاشوراست، گفت: امروز کار تحقق و اجرای عدالت توسط آیت الله رئیسی (ریاست قوه قضاییه) نیز امر به معروف و ادامه راه قیام  امام حسین(ع) است چرا که حد الهی و قانون باید برای ضعیف و قوی، حتی همان دختر و یا برادر فلان مسئول مملکت و مقام ارشد دولت اجرا شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه امروز آیت الله رئیسی جلوی تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را گرفت نیز امر به معروف است.

 

وی با بیان اینکه باید هر کسی در حد توان درس های  امام حسین(ع) را در زندگی خودمان پیاده کنیم که یکی امر به معروف و اقامه نماز اول وقت است، افزود: گاهی ریشه خلاف ها و آسیب ها در این است که نماز را ضایع می کنیم.

 

خسروی با تاکید بر اینکه عاشق حقیقی امام حسین (ع) نسبت به نماز بی تفاوت نیست، گفت: امام حسین (ع) فرمود «فَإِنَّهُ یَعْلَمُ أَنِّی أُحِبُّ الصَّلَاة لَهُ وَ تِلَاوَةَ كِتَابِهِ»؛ خدا می‌داند من نماز خواندن و تلاوت قرآن براى او را دوست دارم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عاقبت بخیری در این است که مانند حر بن یزید ریاحی آزاده از دنیا برویم، عنوان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای توبه، بخشش و بازگشت از گناهان است.

 

 

کد خبر 964390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha