دومین همایش ملی «ادبیات مقاومت» با محوریت شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار می شود

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، از برگزاری دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت شهید عالی‌مقام سپهبد قاسم سلیمانی در آذرماه سال جاری خبر داد.

«علیرضا حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت شهید عالی‌مقام سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و اظهارکرد: مقالات این همایش حول دو محور عام و محور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی فراخوان شده است.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، محورهای عام همایش را از جمله ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی، ادبیات مقاومت و مطالعات مردم شناسی، ادبیات مقاومت و فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی، ادبیات مقاومت و نقد اسطوره شناختی، ادبیات مقاومت و زبان شناسی، ادبیات مقاومت و مطالعات فرهنگی و ادبیات مقاومت و نشانه شناسی ملی و قومی برشمرد.

 

وی موضوع ادبیات مقاومت و وحدت ملی و قومی، ادبیات مقاومت و ادبیات حماسی، ادبیات مقاومت و مبانی انسان شناسی، ادبیات مقاومت، فرهنگ و تاریخ ایران باستان، ادبیات مقاومت و بلاغت، ادبیات مقاومت و هویت ایرانی – اسلامی، ادبیات مقاومت و سبک شناسی و ادبیات مقاومت و مفهوم وطن را به دیگر موضوعات این بخش افزود.

 

حسینی، ادبیات مقاومت و مضامین دینی، ادبیات مقاومت، نقد و آسیب شناسی، ادبیات مقاومت و نقش زنان، ادبیات مقاومت و ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات مقاومت و مطالعات بینامتنی از دیگر موضوعات این بخش معرفی کرد و افزود: ادبیات مقاومت و نقش مدافعان حریم و حرم، ادبیات مقاومت و فناوری‌های نوین رسانه‌ای، ادبیات مقاومت و جنگ نرم و ادبیات مقاومت و تحلیل محتوای سبک کتب درسی دیگر موضوعات بخش محورهای عام این همایش به شمار می رود.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص محورهای بخش ویژه شهید سپهبد سلیمانی هم به موضوعات الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، الگوی سبک زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، جایگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مقابله با جنگ نرم، نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ارتقای قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت و نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام اشاره کرد.

 

وی نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ایجاد وحدت در جبهه ­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام، نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ناکامی طرح­ های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه را از دیگر موضوعات این بخش نام برد.

 

حسینی مهلت ارسال مقالات را تا 15 آبان ماه سال جاری و از طریق پست الکترونیکی به آدرس  Adabiatpaydari99@gmail.com اعلام کرد و گفت: به 10 مقاله برتر که بیشترین امتیاز را کسب کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پذیرش مقالات به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی خواهد بود، به چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی و پژوهشی هم اشاره کرد.

 

 

 

کد خبر 964571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha