فعالیت جدی در خصوص معرفی شهدای استان ضروری است

سرهنگ رشیدی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار، افزود: مشارکت همگانی و فعالیت جدی برای معرفی هرچه بیشتر شهدای استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» امروز(4 شهریور) در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان، گفت: شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران لرستان در دوران دفاع مقدش نقش پر رنگی در دفاع از آرمان های انقلاب و خاک وطن داشته اند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما شاخص هستند، بیان کرد: متاسفانه در استان در راستای معرفی شهدای شاخص کار چندانی نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد:  به رغم کارهای خوب انجام شده در استان در راستای معرفی شهدا، برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و مقابله با هجمه های دشمنان نیاز به کار بیشتر است.

 

رشیدی با اشاره به اینکه تاکنون تنها 150 کتاب درحوزه معرفی شهدا و فرهنگ ایثار نوشته شده است، گفت:  فعالیت جدی در راستای معرفی شهدا و نگارش زندگی نامه شهدا ضروری است.

 

رشیدی افزود: توجه به ساخت و نصب المان های شهدا در سطح شهرهای استان از دیگر اموری است که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به شهادت 950 شهید دانشجو، بیان کرد: بسیاری از شهدای دانش آموز همسن شهید فهمیده هستند، گفت: متاسفانه در استان میدان کوچکی هم به نام شهدای دانش آموز استان نداریم.

 

رشیدی بیان کرد: مطالبه امروز این است که در خصوص معرفی شهدای استان به صورت جدی فعالیت شود.

 

وی با بیان اینکه  بهترین اسناد در حوزه جبهه و آثار شهدا داریم، ابراز کرد: برای جمع آوری تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان از همکاری گروه های جهادی بهره گرفته می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: در باغ موزه دفاع مقدس بخش های برای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، هنرمندان، جهاد، هلال احمرو اقشار مختلف جامعه تشکیل داده می شود به نحوی که اگر کسی وارد باغ موزه شد، هرگوشه آن حرف های برای مخاطب داشته باشد.

 

رشیدی بیان کرد: درباغ موزه دفاع مقدس تلاش می شود با محتوا سازی، سهم استان لرستان از دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نمایش گذاشته می شود.

 

وی با بیان اینکه رسانه بازوی توانمند در جامعه است، با تقدیر از فعالیت رسانه های استان در بحران کرونا، بیان کرد: با مشارکت اصحاب رسانه و اطلاع رسانی صحیح همه برای مقابله با بحران کرونا پای کار آمدند و اقدامات ارزشمندی در جامعه شکل گرفت.

 

رشیدی افزود: اصحاب رسانه در بحران کرونا عمق کار را به عموم مردم و مسئولان منتقل کردند و بستر تقویت وحدت و همدلی برای مقابله با این ویروس منحوس شد.

کد خبر 964608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha