اعزام 12 هزار نفر از خراسان جنوبی به عمره مفرده

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 12 هزار نفر از این استان به عمره مفرده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، امروز(13دی) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 2هزار نفر افزایش یافته است.

 

وی از دو مرحله بودن اعزام عمره امسال خبر داد و گفت: مرحله اول اعزام 12 بهمن سال جاری تا 26 اردیبهشت سال آینده انجام می شود.

 

نوفرستی ادامه داد: در مرحله اول بالغ بر پنج هزار نفر ساماندهی می شوند و در کاروان های 120 نفره از هفت شهرستان بیرجند، قاین، سرایان، بشرویه، نهبندان و بشرویه اعزام می شوند.

 

وی اذعان کرد: در مرحله دوم اعزام که از تاریخ 27 اردیبهشت سال آینده آغاز شده است و تا روز های اول ماه مبارک رمضان ادامه دارد بین 6 تا 7 هزار نفر ساماندهی و اعزام می شوند.


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ثبت نام کنندگانی که از سال 86 و ماقبل ثبت نام در دو بانک ملی و ملت داشته اند و اولویت اعزام را دارند نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

 

نوفرستی با بیان اینکه ثبت نام عمره از فردا 14 دی در 20 دفتر خدمات زیارتی استان آغاز می شود، یادآور شد: ثبت نام تا تاریخ 20 دی امسال ادامه دارد.

 

وی در خصوص اعزام زوجین به مکه اظهار داشت: زوجینی که یک سال از تاریخ عقد آنها می گذرد می توانند نسبت به ثبت نام جهت اعزام به حج اقدام کنند.


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از برقراری اولین پرواز بیرجند به نجف در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: از این به بعد در خراسان جنوبی هر ماه 2 پرواز و هر هفته 4 حرکت به صورت زمینی به نجف انجام می شود.

 

نوفرستی خاطر نشان کرد: هم استانی ها باید قبل از هر گونه اقدام برای ثبت نام به سفرهای زیارتی عتبات عالیات اطلاعات لازم در خصوص دفاتر و افراد ثبت نام کننده جهت اطمینان کسب کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 96463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha