تجمع روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

استاندار اردبیل گفت: نحوه برگزاری اجتماع عظیم عاشقان امام حسین (علیه السلام) نسبت به سال های گذشته متفاوت است و این تجمع در شهیدگاه اردبیل با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: امسال علیرغم وجود ویروس کرونا هیچ مراسم عزاداری به خصوص در شب های محرم تعطیل نشده و با حضور حسینیان در محیط های باز به شکل متفاوت و باشکوه برگزار می شود.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه عزاداران یک سال انتظار کشیده اند تا ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) اعلام کنند، تصریح کرد: با همراهی و هماهنگی دستگاه های متولی با همکاری بسیار خوب مردم استفاده از ماسک، ضدعفونی محل های تعیین شده و به ویژه معرفت و اخلاق شعور و شور حسینی رعایت شده است.

 

وی افزود: نحوه و روند برگزاری اجتماع حسینیان در مرکز و شهرهای استان در ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تصمیم گیری شد و طبق سنوات گذشته از ساعت ۱۵ عصر به شکل و نحوه متفاوت و نظم خاص به مدت ۲ ساعت برپا می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در شهرستان ها با مدیریت و تصمیم فرمانداران این مراسم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی برگزار و بصورت مستقیم از شبکه استانی و سراسری پخش می شود.

 

بهنامجو با تاکید بر اینکه ریز برنامه مراسم عزاداری از سوی رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود، ادامه داد: به منظور رعایت بیشتر اصول بهداشتی و رفاه حال مردم نحوه برگزاری و استقرار شرکت کنندگان در عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا اطلاع رسانی دقیق می شود.

 

وی همچنین از برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهیدگاه اردبیل و مساجد استان خبر داد و یادآور شد: نماز ظهر عاشورا به یاد شهدای عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در شهیدگاه اردبیل برپا می شود و در سایر مساجد و محل های تعیین شده از سوی هیئت امنا و عزاداران نیز انجام می شود.

 

استاندار اردبیل از توزیع ماسک و ضد عفونی بین عزاداران خبر داد و تاکید کرد: کسانی که در اجتماع عظیم حضور می یابند در صورت نداشتن ماسک از سوی هیئت برگزاری ماسک دریافت می کنند و در فاصله ۲ متری در محل مراسم حاضر می شوند.

 

بهنامجو اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا امسال حرکت دستجات و تعزیه خوانی در سطح کشور و به ویژه استان اردبیل نداریم و برگزاری اجتماع مردم با رعایت اصول در تاسوعا و عاشورای حسینی با سبک خاص و به صورت با شکوه در شهرهای استان اردبیل انتظار می رود.

کد خبر 964922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha