۱۰ درصد از بیماران بستری شده مبتلا به کرونا فوت می کنند

حریرچی گفت: هموطنان با رفتن به مسافرت جان خود و سایرین را به خطر نیندازند، چرا که به طور میانگین ۱۰ درصد از بیمارانی که به دلیل کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند، فوت می کنند.

 

«ایرج حریرچی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر اینکه هموطنان نه تنها در تعطیلات پیش رو بلکه برای سلامتی خود باید تا بهتر شدن اوضاع از مسافرت خودداری نمایند، گفت: از هموطنان درخواست می کنم تا موارد بهداشتی و پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت کنند و نباید هموطنان فکر کنند که بستری شدن در بیمارستان ها راحت است چرا که از هر 10 نفری که در بیمارستان بستری می شود، یک نفر فوت می کند و این میزان فوتی به طور میانگین در ایران، اروپا و آمریکا برابر می باشد.

 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: از هر دو بیماری که به دلیل مبتلا شدن به کرونا وارد آی سی یو می شوند، حتما یک نفر فوت می کند و از هر 10 نفری که حال آنها وخیم شده و برای آنها لوله گذاری انجام می شود، 9 نفر فوت می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه رفتن به مسافرت می تواند امکان مبتلا شدن افراد به کرونا را بیشتر کند، افزود: اگر فردی که به کرونا مبتلا شده باشد، هیچ نکته و پروتکلی را رعایت نکند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در عرض یک ماه می تواند 430 نفر را به کرونا مبتلا کند.

 

حریرچی گفت: در اسفند ماه میزان ابتلا 2.5 بود که با همت مسئولان و مردم این عدد در ماه های اسفند و فروردین به سرعت کاهش پیدا کرد و در اواخر اردیبهشت شاهد این بودیم که این عدد به زیر یک رسید یعنی قبلا هر فرد مبتلا به طور متوسط دو و نیم نفر را آلوده می کرد ولی وقتی به 92 صدم رسید یعنی زیر یک نفر آلوده می شد که باعث شده بود تا تعداد مبتلایان کل در جامعه کمتر شود.

 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: متاسفانه از خرداد ماه باز هم تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش پیدا کرد و تا آخر تیر ماه به عددی بیشتر از یک رسیدیم ولی از 15 تیر ماه که زدن ماسک و رعایت مسایل بهداشتی توسط مردم افزایش پیدا کرد و دولت هم مجددا برخی محدودیت ها را اعمال کرد باز هم به زیر یک درصد رسیده ایم که امیدوارم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خود و سایر هموطنان محافظت کنند.

 

 

کد خبر 964954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha