لزوم ایستادگی مردم مقابل مفسدین/ فساد و آلودگی‌ها در نظام الهی جای ندارد

حجت الاسلام نوفرستی گفت: این نظام باید به نظام جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود، لذا فساد و آلودگی ها در مکتب الهی جایی ندارد بلکه توسط برخی دنیاپرستان صورت می گیرد که با مطالبه گری و امر به معروف می توان جلوی آنها ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین نوفرستی» در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی در خصوص موضوع اهمیت مطالبه گری در جامعه، اظهار داشت: یکی از دلایل کم رنگ شدن مطالبه گری در جامعه، عدم آگاهی مردم نسبت به موضوع مطالبه گری است.

 

وی با بیان اینکه برخی موارد جامعه نسبت به آن آگاهی لازم را ندارد که با پیگیری می تواند موضوع را به نتیجه برساند، گفت: چون آگاهی ندارند، نسبت به آن پدیده بی تفاوت هستند و مطالبه گری ندارند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهدای کربلا برای دین همه هستی خود را تقدیم کردند، افزود: آن معرفت و شناخت بود که باعث شد تا همه هستی خود را فدای اسلام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی افزود: مسئولان و رسانه ها تکلیف دارند که با فرهنگ سازی بستر را برای مطالبه گری و گسترش امر به معروف فراهم کنند تا جامعه احساس کند می تواند از بسترهای لازم منکرات را پیگیری کنند، چراکه امر به معروف یک وظیفه همگانی است.

 

وی یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن امر به معروف و مطالبه گری در جامعه را تعلقات دانست و گفت: برخی ها به واسطه حفظ موقعیت ها و یا از سر بی تفاوتی نسبت به موضوع امر به معروف بی تفاوت هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند به سخنی از شهید باکری از شهدای دفاع مقدس در هیمن خصوص اشاره کرد و ادامه داد: شهید باقری فرمودند «بعد از جنگ مردم سه دسته می شوند؛ دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر می‌خیزند و از گذشته خود پشیمان اند، دسته ای راه بی تفاوتی را برمی‌گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند، دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه ها و مصائب دق خواهند کرد».

 

حجت الاسلام نوفرستی افزود: بخشی از دلایل کم رنگ شدن امر به معروف و مطالبه گری، عدم آگاهی لازم است و بخشی جنبه های هواهای نفسانی، مقام پرستی و حفظ موقعیت ها است و اینها حجاب می شود و نمی گذارد که رسالت خود را در جایگاه خود و به موقع انجام دهیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا امر به معروف تنها به موضوع عفاف و حجاب ختم می شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حد نصاب امر به معروف خیلی بالا است و پایین نیاوریم، امر به معروف در زمینه حجاب و عفاف لازم است اما تنها فقط این نیست اگر مدیران ما درست در چارچوب دین عمل کنند، نظام جمهوری اسلامی ایران الگویی برای جهان خواهد بود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز بزرگترین معروف حفظ نظام و ارزش های نظام اسلامی است و بزرگترین منکر هم این است که کاری کنیم که پایه های نظام سست شود، خاطرنشان کرد: این نظام باید به نظام جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود، لذا فساد و آلودگی ها در مکتب الهی جایی ندارد و توسط برخی هواپرستان و دنیاپرستان صورت می گیرد که با مطالبه گری و امر به معروف می توان جلوی اینها ایستاد.

 

 

کد خبر 964979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha