​احتمال اعلام وضعیت سفید کرونا طی هفته های اخیر در گلستان/ شرایط برای بازگشایی مهدهای کودک فراهم نیست

حق شناس گفت: احتمال اعلام وضعیت سفید در چند هفته آینده در گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (چهارشنبه 5 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از همه هیئت های مذهبی که در روزهای گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند تشکر می کنم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در اعیاد غدیر و قربان مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و این مهم امروز باعث شده است که شیب شیوع ویروس کرونا در استان رو به کاهش باشد.

 

حق شناس یادآور شد: هیئت های مذهبی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی موجب شده نسبت به یک ماه گذشته میزان بار بستری بیماران کرونایی در گلستان نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کند.

 

وی گفت: امروز نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشتیم و حتی میزان بار بستری بیماران کرونایی امروز نسبت به روز گذشته کاهشی بوده است و این بیانگر اهتمام مردم به پروتکل های بهداشتی است.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه کرد احتمال این وجود دارد که در طول دو تا سه هفته آینده تمام استان گلستان در وضعیت سفید قرار گیرد اما در روزهای آینده اگر چند شهر استان در وضعیت سفید کرونا قرار گیرند حتماً در خصوص نحوه برگزاری عزاداری برخی از هیئت ها تصمیم گیری خواهد شد.

 

حق شناس در خصوص بازگشایی مهدهای کودک گفت: از آنجایی که استان گلستان در شرایط قرمز کرونا به سر می برد شرایط برای بازگشایی مهدهای کودک وجود ندارد اما بانوان شاغل به ویژه بانوانی که فرزندان کوچک و شیرخوار دارند، می توانند از دورکاری استفاده کنند و این مهم به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می شود.

 

کد خبر 965044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha