سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۰ بقعه صومعه‌سرا برگزار می‌شود

راستاد گفت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۰ بقعه متبرکه صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم ویژه برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۰ امامزاده و بقاع متبرکه صومعه‌سرا در حال برگزاری است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا افزود: طبق دستورالعمل ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این آیین رعایت و عملیاتی می‌شود.

 

وی گفت: تببین اهداف قیام عاشورا و نهضت حسینی، ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی و تبیین حرکت انقلابی امام حسین(ع) از مهم‌ترین اهداف این سوگواره است.

 

راستاد با اشاره به اینکه این برنامه عزاداری به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت محدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود تصریح کرد: محل برگزاری مراسم های عزاداری در بقاع متبرکه شهرستان به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و تمهیداتی انجام می‌پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس هیچ گونه تجمع مردمی وجود نداشته باشد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور مبلغان دینی در مراسم ها از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عاشورا بهره می‌گیریم.

کد خبر 965174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha