استفاده از هنرهای همخوانی و تاتر در محافل مذهبی و فرهنگی ضروری است

سرپرست گروه همخوانی آل یاسین گفت: استفاده از هنرهای همخوانی و تاتر در محافل مذهبی و فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین نجفی سرپرست گروه همخوانی آل یاسین شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصیل ترین و جذاب ترین هنرهای مذهبی که مقام معظم رهبری نیز بر نشر آنها  تاکید دارند، هنر تلاوت قرآن، مداحی و همچنین سرود و همخوانی است که باید برای تقویت آنها در جامعه تلاش کرد.


وی افزود: متاسفانه علیرغم تلاش های خالصانه مسئولان هیئات و محافل مذهبی، اکثر مراسم ها به سخنرانی و مداحی محدود شده و برنامه هایی مانند تلاوت قرآن، سرود و همخوانی و تاتر، یا اصلا وجود ندارد و اگر هم باشد، شان و جایگاه شایسته ای ندارد.
نجفی تاکید کرد: اگر به میزان استقبال نوجوانان و جوانان از اماکن مختلف مذهبی و فرهنگی دقت کنیم، خیلی مسائل روشن و بسیاری از آسیب ها شناسایی و رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: به دلیل یکنواختی و نبود چینش جذاب برنامه ها در بسیاری از محافل، متاسفانه مساجد و حسینیه ها در زمینه جذب مخاطب، از اماکنی مانند پایگاه های بسیج و فرهنگسراها عقب افتاده و برنامه ای نیز برای جبران این عقب افتادگی ندارند.
نجفی بیان داشت: جای تعجب است که هنوز برای محافل مذهبی، کمتر از گروه های تواشیح و همخوانی و تاتر مذهبی دعوت به عمل آمده و متاسفانه مصرّانه راضی نیستیم که محافل ما، طیف بیشتری از نوجوانان و جوانان پاک و مومن را در بر بگیرد.
وی گفت: باید باور کنیم که تعصب بر روش های سنتی اداره محافل مذهبی، در ست و بجا و بالعکس بها ندادن به هنرهایی از جمله تواشیح و همخوانی و همچنین تاتر و تعزیه خوانی در کنار برنامه های ذکر شده، عامل دفع عاشقان قرآن و عترت از مراسمات است.
نجفی افزود: آرزو میکنم در هر شهر و جای جای ایران عزیز، یک آموزشگاه تخصصی هنر مداحی، هنر تواشیح و همخوانی و همچنین هنر تعزیه خوانی و تاتر ایجاد شود و فرماندهان جنگ نرم این موضوع را جدی پیگیری کنند تا به جذب حداکثری اقشار مختلف در  محافل مذهبی و فرهنگی برسیم.
وی خاطرنشان کرد: به ما حق بدهید که باور نکنیم یک مراسم مذهبی و فرهنگی، بطورمثال 10 زمان خالی برای اجرای تواشیح و همخوانی و یا 10 دقیقه زمان خالی برای اجرای تاتر مذهبی کوتاه ندارد.
نجفی تاکید کرد: ان شاءالله سربازان ولایتمدار امام خامنه ای مدظله العالی این موضوعات را در قالب گروه های آتش به اختیار و مجدانه پیگیری خواهند کرد.
وی ادامه داد: بنظر می رسد جای ایجاد کارگروه تخصصی برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی با حضور نخبگان و جوانان در شهرهای کشور خالی است که امیدواریم به زودی این مسائل برطرف شود.

کد خبر 965226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha