نماز ظهر عاشورا در محوطه شهیدگاه برپا خواهد شد/ شبیه خوانی و دسته گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع است

امامی یگانه گفت: نماز ظهر عاشورا در محوطه شهیدگاه به امامت آیت الله «سید حسن عاملی» با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برپا خواهد شد و این فریضه دینی در سایر مکان های عمومی شهر اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

«مسعود امامی یگانه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال تجمع های شبیه خوانی و دسته گردانی در مرکز شهر اردبیل و بازار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع خواهد بود.

 

فرماندار اردبیل تصریح کرد: البته مراسم شمع گردانی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: از همه افراد مسن و بیمار درخواست می شود تا از حضور در مراکز پرتردد و تجمع ها خودداری کنند تا از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری شود.

 

امامی یگانه افزود: محدودیت های اعمال شده در راستای تامین سلامت عمومی شهروندان است و امیدواریم با رعایت ضوابط بهداشتی بتوانیم عزاداری های مقبول امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا را به خوبی به جای آوریم.

 

وی اذعان داشت: البته تمامی تلاش ها برای برگزاری مراسم های عزاداری در ایام محرم با همکاری هیات امنای مساجد صورت گرفت و از شور و شعور حسینی مردم اردبیل در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در برپایی هر چه باشکوه تر مراسم های عزاداری تشکر می کنم.

 

امامی یگانه خاطر نشان کرد: نماز ظهر عاشورا در محوطه شهیدگاه به امامت آیت الله «سید حسن عاملی» با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برپا خواهد شد و این فریضه دینی در سایر مکان های عمومی شهر اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

 

فرماندار اردبیل اظهار داشت: از همه شهروندان دعوت می شود تا با حضور در فریضه اقامه نماز جماعت یاری گر پیام امام حسین (علیه السلام) در واقعه کربلا باشند.

کد خبر 965404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha