اجرای طرح پایش تصویری در نکا راه‌ حلی برای رفع معضلات و  افزایش امنیت

یکی از مباحث با اهمیت در حوزه مدیریت شهری حرکت به سمت هوشمندسازی است که راه اندازی پایش تصویری، در راستای دستیابی به شهر هوشمند از جمله این اقدامات است تا بتوان از این طریق معضلات را به حداقل رساند و با افراد خاطی و متخلف برخورد کرد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مركز مانیتورینگ پایش تصویری نکا با هدف روانسازی گره های ترافیکی در مناطق پرتردد شهری، مدیریت بحران و همچنین نظارت بر خدمات شهری و افزایش امنیت، با هزینه 15 میلیارد ریالی راه اندازی شد.

دوربین های پایش تصویری در کنار افزایش امنیت در شهر به عنوان اصلی ترین مولفه، بر روی فرهنگ رانندگی هم اثر مثبت دارد و رانندگان با علم به اینکه دوربین‌ها، رفتار رانندگی آنان را نظارت می‌کنند، قطعا رفتار خود را اصلاح کرده و در نتیجه شاهد کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی در شهرها و افزایبش امنیت خواهیم بود؛ کاری که امروز در نکا اجرایی شده و امنیت شهروندان را بیش از پیش کرده است.

 

امنیت مورد نظر و مطلوب شهر و شهروندان در گرو استفاده از تکنولوژی روز

« عبدالجواد توحیدی مقدم»در حاشیه مركز مانیتورینگ پایش تصویری نکا گفت: دوربین‌های پایش تصویری باعث افزایش احساس آرامش و امنیت در جامعه شده و برای مجرمین احساس ناامنی به وجود می‌آورد.

 

فرماندار نکا با تاکید بر به روزرسانی خدمات شهری اظهار کرد: باید از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در اداره شهر استفاده کنیم تا امنیت مورد نظر و مطلوب شهر و شهروندان تامین شود. 

وی تصریح کرد: راه اندازی مرکز مانیتورینگ با هدف بهره مندی از سیستم هوشمند و دوربین های ثبت تخلفات رانندگی و افزایش امنیت شهروندان در  سطح شهر به صورت الکترونیکی  بسیار حائز اهمیت است که به همت شهرداری نکا و مسئولان ذی ربط اجرایی شد.

 

اجرای مانیتورینگ پایش تصویری، آرامش بیشتر مردم و کاهش تخلفات

«سید مهدی احمدی» هم با اعلام اینکه اجرای مانیتورینگ پایش تصویری و نصب دوربین ها نتیجه‌ یک کار جمعی و همکاری و هماهنگی همه‌ ارگان و نهادهای دخیل در این امر است، افزود:  اگر این همکاری ادامه پیدا کند، کارهای بسیار ارزشمندی می‌توانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام دهیم.

 

شهردار نکا گفت: پروژه سامانه پايش تصويري از دغدغه هاي مهم مدیران است كه كار پليس و دستگاه هاي خدمات رسان امدادي را تسريع مي كند.

وی تصریح کرد: اجرای مانیتورینگ پایش تصویری، آرامش بیشتر مردم و کاهش تخلفات مخصوصا کاهش تصادفات را در پی خواهد داشت؛ ضمن اینکه امنیت شهروندان را افزایش داده و بسیاری از تخلفات و کاهش هزینه‌ها در خدمات شهری ، رصد و مدیریت ترافیک ، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی ، کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ، قابلیت اتصال به شهر هوشمند و رسانه عمومی ، ارتقای سطح امنیت شهری ، کاهش تخلفات و جرایم ، مدیریت بحران و امداد رسانی مناسب را در پی خواهد داشت.

کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت با هوشمندسازی شهرها

 «علی شیرازی» در مراسم افتتاح سامانه پایش تصویری در شهرداری نکا اظهار کرد: هوشمندسازی شهرها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت خواهد شد و لذا توجه به این مساله و افزایش توجه به پایش تصویری در شهرها برای افزایش امنیت لازم و ضروری است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری مازندران گفت: افزایش اجرای طرح پایش شهر با دوربین ها و پایش تصویری، امنیت شهروندان را تضمین کرده و نوعی آسودگی در جامعه ایجاد می کند.

 

 

وی افزود: پایش تصویری در نکا یکی از اقدامات مهم برای افزایش امنیت در شهر است که باعث امنیت شهر و کاهش جرم شده و همچنین با افزایش امنیت در شهر می توان شاهد حضور و ورود بیش از پیش گردشگران به شهر و رونق اقتصادی شهر بود.

 

به گزارش شبستان، یکی از مباحث با اهمیت در حوزه مدیریت شهری حرکت به سمت هوشمندسازی است که راه اندازی پایش تصویری، در راستای دستیابی به شهر هوشمند از جمله این اقدامات است تا بتوان از این طریق معضلات را به حداقل رساند و با افراد خاطی و متخلف برخورد کرد و اکنون اجرای طرح پایش تصویری در نکا راه‌ حلی برای رفع معضلات و حداقل شدن تخلفات و افزایش امنیت شهروندان شده است.

کد خبر 965572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha