آئین کلنگ‌زنی اولین بازارچه صنایع دستی، خانگی و محصولات فرهنگی در دزفول

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آئین کلنگ‌زنی اولین بازارچه صنایع دستی، خانگی و محصولات فرهنگی با حضور استاندار خوزستان و جمعی مسئولان محلی در دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدعلی دوائی‌فر» امروز (پنج‌شنبه 6 شهریور) در آئین کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی، خانگی و محصولات فرهنگی در جمع خبرنگاران اذعان کرد: به منظور حمایت و تکمیل چرخه تولید و فروش صنایع دستی، خانگی و محصولات فرهنگی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول مقرر شد، چهار بازارچه در نقاط مختلف شهر با ظرفیت هر کدام ۴۰ غرفه با مساحت‌های ۱۲ و 7.5 مترمربع احداث شود.

 

شهردار دزفول افزود: در حال حاضر این بازارچه که امروز کلنگ‌زنی می‌شود اولین بازارچه عرضه صنایع دستی، خانگی و محصولات فرهنگی است که می‌تواند نقش بسزایی در حمایت از تولیدکنندگان این‌گونه محصولات ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی و خانگی به دلیل نبود مکان مناسب همواره با واسطه محصولات خود را به فروش می‌رسانند اضافه کرد: به طور قطع با توجه به اینکه غرفه‌های این بازارچه‌ها با قیمت اندک در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، از این رو می‌تواند کمک شایانی به آنان کند.

 

دوائی‌فر با اشاره به اینکه این بازارچه با توجه به اینکه در مجاورت بوستان خانواده و دولت قرار گرفته است، می‌تواند باعث جذب گردشگران به این محل شود تصریح کرد: مابقی بازارچه‌ها نیز جانمایی شده و به زودی عملیات احداث آنها توسط شهرداری دزفول آغاز می‌شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه برای احداث بازارچه‌های مذکور از مصالح بومی استفاده می‌شود یاد آور شد: پیش‌بینی می‌شود این بازارچه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان خصوصا تولیدکنندگان صنایع دستی و خانگی قرار بگیرد.

 

کد خبر 965618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha