برگزاری باشکوه مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در دزفول

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به شکست دشمن در کمرنگ کردن محرم گفت: خوشبختانه تاکنون مراسم دهه محرم باشکوه برگزارشده و روزهای تاسوعا و عاشورا نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (پنج‌شنبه 6 شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های عزاداری شهرستان دزفول در روزهای تاسوعا و عاشورا که با حضور مسئولان ذی‌ربط و شورای هیئات مذهبی در نهاد امامت جمعه دزفول برگزار شد اظهار کرد: عزاداری‌ها تا امروز باشکوه و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهرستان و به همت هیئات عزاداری و جوانان متدین و انقلابی برگزار شده است.

 

امام جمعه دزفول تصریح کرد: در تاسوعا و عاشورا شور و هیجان متفاوتی حکمفرما خواهد بود و باید عزاداری این روزها متناسب با موازین بهداشتی برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: خداوند قطعا چراغ هدایتی را که برافروخته شده، حفظ خواهد کرد و انسان‌های مشتاق را هدایت می‌کند و ما نیز تلاش می‌کنیم قطره‌هایی از اقیانوس عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی افزود: باید برای عزاداری برنامه‌ریزی داشت و در اجرای برنامه‌ها قاطع عمل کرد تا تاسوعا و عاشورای امسال را که با وجود ویروس منحوس کرونا با سال‌های گذشته متفاوت است، به خوبی سپری کنیم.

 

وی در خصوص عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا یاد آور شد: عزاداری عصر تاسوعا با مداحی حاج صادق آهنگران به‌صورت ثابت مقابل حسینیه ثارالله دزفول برگزار و به‌طور مستقیم از صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود و همچنین عصر روز عاشورا با مداحی حاج صادق آهنگران مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) عزاداری صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 965622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha