جوانمردی حضرت علی اکبر (ع) باید برای همه ما الگو باشد

آیت الله عابدینی گفت: آنچه حضرت علی اکبر (ع) داشت و جوانان، پیران، مردان، زنان و همه باید دنبال آن باشند جوانمردی وفتوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» امروز (جمعه ۷ شهریور) در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی شبکه قزوین بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع) غیر از اینکه فرزند امام حسین (ع) بود، شاگرد امام حسین (ع) هم بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام حسین (ع) راجع به فرزندشان فرموده بودند که حضرت علی اکبر نه تنها به لحاظ شباهت ظاهری، بلکه اخلاقش هم اخلاق پیامبر است؛ خداوند متعال می فرماید پیامبر در اخلاق بزرگ است و امام حسین (ع) راجع به حضرت علی اکبر (ع) می فرماید خلقش، خلق پیامبر است.

 

وی عنوان کرد: در میان خلقیات حضرت علی اکبر (ع) مانند همه بزرگان کربلا، موضوع فتوت و جوانمردی بسیار اهمیت دارد.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: جوانی، موضوع اختیاری نیست، روزها و ماه ها می گذرد و به مرور کودکی جوان می شود و در زندگی همه افراد این امر وجود دارد و آنچه حضرت علی اکبر (ع) داشت و جوانان، پیران، مردان، زنان و همه باید دنبال آن باشند جوانمردی و فتوت است.

 

وی تأکید کرد: پیامبران همه از این خوی برخوردار بودند و در زندگی حضرت علی (ع) هم  جوانمردی را بسیار مشاهده می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: همه و همه باید جوانمردی و صداقت داشته باشیم، روح جوانمردی همراه با صداقت و عزت درونی مواردی بوده که شخصیت حضرت علی اکبر (ع) را تشکیل می داد.

 

وی در ادامه توضیح داد: کسی وقتی صاحب نفس مطمئنه شود صاحب همه چیز می شود و خداوند می خواهد همه انسان ها صاحب نفس مطمئنه باشند برای همین هم قرآن را نازل کرد، پیامبران مبعوث به رسالت شدند و اولیای الهی به تربیت انسان ها مبادرت کردند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: بر اساس آنچه خداوند متعال فرموده است قرآن و نماز ذکر است و حج و روزه برای این است که انسان به مقامی برسد که همواره خود را در محضر خداوند متعال دیده و با خدا باشد.

 

وی گفت: وقتی انسان اهل ذکر شد ۲ موضوع مهم بیان می شود نکته اول اینکه اگر انسان با نام و یاد خدا زندگی نکند، زندگی اش توام با استرس، ترس، ناراحتی، آشوب و بلوا است و اگر ذکر باشد دل ها آرام شده و انسان خشنود و خوشحال زندگی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسی که در عرصه بندگی که زیربنای جوانمردی است قدم می گذارد بناست با خدا معامله کند و مردم به تماشای این معامله بنشینند، نمی شود کسی بگوید خدا و نسبت به ظلم به مردم اهمیت ندهد و به معیشت مردم کاری نداشته باشند.

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) گفتند خدا ولی چقدر حواس شان به مردم بود و مقام معظم رهبری هم گفتند خدا و دغدغه مندی نسبت به مردم برای ایشان جدی است.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در استان خاطر نشان کرد: جا دارد از هیئت های مذهبی، مداحان، آحاد علاقمندان به امام حسین (ع) و خیران که با شکوه عزاداری کردند و رعایت موارد بهداشتی داشتند، تشکر کنیم و با اقداماتی که شد امسال هم  مراسم های عزاداری باشکوه برگزار شد.

کد خبر 965743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha