۷۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان روستایی هستند

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ۱۶ درصد کانون های فرهنگی و هنری فعال در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۷۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه» در برنامه تلویزیونی لبیک یا حسین علیه السلام بیان داشت: هزار و 394 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد مجوز فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 733 کانون در مساجد اهل تشیعه و 661 کانون در مساجد اهل سنت فعالیت دارند.

 

پودینه گفت: 70 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان روستایی و 30 درصد کانون ها شهری هستند.

 

وی با اینکه 78 هزار نفر در سیستان و بلوچستان عضو کانون های فرهنگی و هنری استان هستند، ادامه داد: به ازای هر کانون در سیستان و بلوچستان 56 نفر عضو  هستند.

 

پودینه تصریح کرد: سال گذشته اولین رویداد ملی فهما برگزار شد که این رابطه همه کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد فعالیت خود را ثبت کردند و براساس آن به کانون ها امتیاز داده شد.

 

وی با بیان اینکه هزار و 109 کانون فرهنگی و هنری فعال در کشور شناسایی شدند، افزود: 178 کانون فرهنگی و هنری سهم سیستان و بلوچستان بود که 16 درصد کانون های فرهنگی و هنری فعال در کشور را شامل می شود.

 

پودینه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته 74 هزار نفر در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری شرکت کرده بودند، یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت ها در قالب طرح اوقات فراغت به خود کانون ها واگذار شده است.

 

وی افزود: سه شنبه های تکریم و تلاوت نور طرح های هستند که کانون های فرهنگی و هنری دنبال می کنند.

کد خبر 966177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha