طرح انسداد شبکه های اجتماعی به کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی آسیب خواهد زد

راهدار گفت: طرح انسداد شبکه های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی را نگران کننده است و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، به کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی آسیب خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (دوشنبه 10 شهریور) در جلسه وبینار کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: استان فارس در فضای کسب و کار کشور رتبه 9 را به خود اختصاص داده است و خدمات ICT آن مورد گلایه فعالان اقتصادی قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس افزود: بر اساس پایش انجام شده فضای کسب و کار و اعلام نظر فعالان اقتصادی، وضعیت زیرساخت های مخابراتی، سرعت و دسترسی به اینترنت نامطلوب است.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکلات و شناسایی آنها در استان فارس، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس همکاری مشترک خواهند داشت تا نتایج به دست آمده به این شورا ارائه شود.

راهدار با دعوت از واحدهای صنعتی استان برای ارائه مشکلات خود بیان کرد: از واحدهایی که در حوزه فناوری اطلاعات دچار مشکل هستند تقاضا داریم که مشکلات خود را به کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس ارائه کنند.

وی، طرح انسداد شبکه های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی را نگران کننده دانست و گفت: در شرایط سخت اقتصادی اجرای این طرح به کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی آسیب خواهد زد و فضای کسب و کار در کشور را ملتهب خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به تاثیر کرونا بر وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: اتاق بازرگانی فارس تمام تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی فعال به کار گرفته است تا صدای آنها را به گوش تصمیم گیرندگان برساند.

«مهرداد سهرابی»، نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در زیرساخت های مخابراتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: علیرغم توسعه این شهرک صنعتی، زیرساخت های مخابراتی آن رشد متناسبی نداشته است.

مدیر کل فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان فارس اعلام کرد: علاوه بر این، زیرساخت هایی همچون برق و اینترنت شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس به ویژه شهرک صنعتی شیراز در برخی نواحی نامطلوب است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

گفتنی است، «حمیدرضا احمدیان»، مشاور فناوری و اطلاعات اتاق ایران نیز در این جلسه وبینار به ارائه راهکارهای مطلوب در حوزه فضای اطلاعات و حمایت های دولت در خصوص صادرات پرداخت و از عملکرد کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس در ایجاد همگرایی و همراهی در بین ذی نفعان حوزه ICT در استان فارس تقدیر کرد.

کد خبر 966475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha