رسـالت‌ امـام سـجاد(ع) زنده‌ نگه‌ داشـتن حـماسه حسینی و مرمت تشکیلات علوی و شیعی بود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امام سجاد(ع) از نظر شیعیان ولی خدای متعال، وصی پیامبر(ص)، امام و جانشین امامان پیش از خود است که رسـالت‌ امـام سـجاد(ع) زنده‌ نگه‌ داشـتن حـماسه حسینی و مرمت تشکیلات علوی و شیعی بود.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امام سجاد (ع)، گنجینه معارف وحیانی، مخزن ‌علوم نبوی و حماسه حسینی، زینت نیایشگران و جمال ستایشگران بود که زعامت امامت اسلامی و پاسداری از اسلام از وظایف و رسالت‌های امام سجاد(ع) به شمار می رود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: از حوادث مهم دوران حیات امام علی بـن الحـسین(ع)، اسـارت‌ حضرت‌ و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(ع) است که آنان را با آزار فراوان از کوفه تا شام بـردند، هـمچنین‌ ورود به شام، حضور در مجلس یزید، ایراد خطبه تاریخی در مسجد اموی‌ و محکوم‌ کـردن جـنایت یـزید و سرانجام بازگشت کاروان غم دیده به‌ مدینه‌، مشاهده‌ حادثه حره در مدینه را می توان نام برد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه امام سجاد(ع) تـا پایان عمر در مدینه‌ زیست که عمر شریف حضرت(ع) ۵۷ سـال و دوران امـامت آن بزرگوار ۳۴ سال‌ بوده‌ است، عنوان کرد: امام سجاد (ع) با روشنگری خویش در قالب جنگ نرم به هدایت مردم همت گماشت و در کوران رویدادهای سیاسی زمان خویش با هدف فراگیرکردن شریعت اسلام در جهت تعالی مسلمانان کوشید و به ترسیم خطوط و چشم اندازهای پیش روی جهان اسلام پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: با بررسی دقیق در واقعه عاشورا و سیره امام سجاد(ع) درمی یابیم که چهارمین پیشوای شیعیان در جاویدان ماندن این نهضت و قیام خونین که تا ابد در ذهن و جان بشریت نقش بسته، نقش بسیار مهم و اثرگذاری داشته و البته از عهده این مسئولیت و رسالت به خوبی بر آمده است.

 

امام جمعه موقت شیروان تصریح کرد: این امام همام در طول زندگی از روش های مختلفی استفاده کرد تا واقعه جانسوز کربلا به فراموشی سپرده نشود و این اقدامات آثار و پیامدهایی به همراه داشت که از آن جمله می توان به تنفر مردم از امویان، قیام مختار، توابین و قیام های مختلفی را که نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) بودند، اشاره کرد.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: به نظر می رسد مهم‌ترین رسـالت‌ امـام سـجاد(ع) هنگام‌ تصدی امر امامت، زنده‌ نگه‌ داشـتن حـماسه حسینی از یک طرف و بازسازی و مرمت تشکیلات علوی و شیعی که به‌شدت آسیب دیده بود و تبیین مبانی اسـلام و تـشیع و تفکر ناب آیین محمدی(ع) و علوی(ع) در مـیان امت اسـلامی در دهـه ۷۰ پس‌ از هجرت‌ بود.

کد خبر 966705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha