تکریم خانواده شهدا در امتداد ترویج فرهنگ شهادت قرار دارد

بیکی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا در امتداد ترویج فرهنگ شهادت قرار دارد، گفت: ما برای رسیدن به یک جامعه ای که فرهنگ شهادت در بین جوانان و نوجوانان آن نهادینه شده باشد؛ باید پدران و مادران و خانواده آنها را مورد تکریم قرار دهیم.

«مهدی بیکی» در حاشیه طرح «سه شنبه های تکریم» خانواده شهید محمدمهدی و حیدر ساور سفلی در روستای النگ شهرستان کردکوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ شهادت توانسته است مسیر نهضت ها، مکتب ها و جنبش های عدالتخواهانه را با قوت جلو ببرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه یکی از علل شکست بعضی از از اعتراض ها و انقلاب های عدالتخواهانه علیه حکومت های وقتشان، ترس از مرگ و ترس از حبس، شکنجه و رنج است، افزود: اما منطقی را که قرآن برای پیروزی و پیشبرد انقلاب عدالتخواهان ترسیم کرده است، منطق «احدی الحسنیین» است یعنی یا شهادت یا پیروزی، این شعار می تواند به تمام معنا در روح و جان مبارزان نفوذ کند و آنها را نسبت به مبارزه و عدم تسلیم شدن ترغیب کند.

 

وی اظهارداشت: هر مکتبی که به نهضت عاشورا تاسی کند و از آبشخور این حادثه عظیم بنوشد یقینا به پیروزی دست پیدا می کند.

 

بیکی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز پیروزی و پایداری خودش را مرهون نهضت عاشورا است، گفت: البته باید هوشیار بود که امروز دشمن خوب فهمیده است که منطق شهادت و مکتب عاشورا چقدر نقش مهم و کلیدی در به ثمر رساندن صدای آزادیخواهانه دارد، بر همین اساس یا مدام در صدد ایراد شبهات هستند و یا به نوعی برخی از مراسمات سنتی را زیر سوال می برند.

 

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا در امتداد ترویج فرهنگ شهادت قرار دارد، افزود: ما برای رسیدن به یک جامعه ای که فرهنگ شهادت در بین جوانان و نوجوانان آن نهادینه شده باشد؛ باید پدران و مادران و خانواده آنها را در جایگاه اجتماعی مهم و در صدر جامعه قرار دهیم و آنها را تکریم کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: انزوای خانواده شهدا یعنی کمرنگ شدن فرهنگ شهادت طلبی، یعنی طمع تهاجمات دشمن را به آب و خاک این کشور زیاد کردن است.

 

 

کد خبر 966722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha