افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون در دهه اول محرم

میری مقدم گفت: اهدای خون در خراسان جنوبی در دهه اول محرم ۱۰.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

«ابراهیم میری مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در دهه اول محرم سال  گذشته، یک هزار و 175 نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه داشته اند که از این تعداد 864 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: در همان بازه زمانی 801 نفر آقا و 63 نفر خانم خون اهداء کردند، یعنی در این مدت 7.2 درصد اهداء کننده های خون را بانوان تشکیل می دهند.

 

میری مقدم با بیان اینکه در دهه اول محرم امسال یک‌هزار و 152 نفر برای اهدای خون مراجعه داشته اند، گفت: از این تعداد 972 نفر موفق به اهدای خون شده اند که 8.7 درصد یعنی 85 نفر خانم و 887 نفر آقا بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش اهدا کننده خون توسط بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم، گفت: شاهد رشد یک و نیم درصدی اهدا کنندگان خون توسط بانوان در دهه اول محرم هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه اول محرم در سال گذشته 73.5 درصد مراجعه کنندگان توانسنتند خون اهداء کنند، گفت: در مدت مشابه امسال 84.3 درصد مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون شده اند.

 

میری مقدم گفت: اهدای خون با توجه به بیماری کرونا در دهه اول محرم 10.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

اهدای ۷۵ نمونه پلاسمای خون در خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: از نیمه های تیرماه امسال که پلاسمای خون در استان مجوز گرفته است تا امروز (11 شهریور) تنها 75 نمونه پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا اهدا شده است که از این تعداد 55 واحد توسط دستگاه پلاسمای فرزیس تهیه و تعداد 20 واحد به صورت اهدای خون بوده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر ادارات و مدیران کل استان تحت عنوان پویش نذر خون، خون اهدا کرده اند، گفت: مردم و هیئت های مذهبی می توانند در این پویش شرکت و تا پایان ماه صفر خون اهدا کنند.

کد خبر 966933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha