آغاز  ثبت ‌نام متقاضیان کسب ‌و کارهای خانگی در گلستان

موسوی از آغاز ثبت ‌نام متقاضیان کسب ‌و کارهای خانگی در گلستان خبر داد و گفت: براساس اجرای این طرح دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار در گلستان ایجاد می شود.

«سید عزیز موسوی»  با اعلام آغاز  ثبت‌ نام متقاضیان کسب ‌و کارهای خانگی در گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: این طرح ملی برای نخست بار است که در کشور اجرا می شود و این طرح در سال گذشته به صورت پایلوت در 11 استان در نظر گرفته شد.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: امسال پس از احصای مشکلات و رفع آن به صورت ملی این طرح ابلاغ و عملیاتی شده است و متقاضیان می ‌توانند برای استفاده از این طرح تا تاریخ 7 مهرماه با مراجعه به سامانه inhb.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

موسوی بیان کرد: در اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار برای 54 هزار نفر در کشور در نظر گرفته شده است که تعهد استان گلستان از این میزان دو هزار و 300 نفر است و سقف تسهیلات برای پیشران ها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص می شود.

 

وی گفت: این تسهیلات به کارآفرینان صورت نمی گیرد و حمایت جهاد دانشگاهی به صورت غیر مستقیم و در حوزه آموزش و کمک های غیرنقدی در اجرای کار بازار فروش است اما تسهیلات برای پیشران ها با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت دو یا سه ساله در نظر گرفته شده است.

 

موسوی افزود: جهاد دانشگاهی با حمایت معنوی آموزش رایگان و توانمندسازی افرادی که با پیشران ها کار می کنند و همچنین برندسازی کالا، بسته بندی و پلت فرم های فروش اجناس در بازار بین المللی و فضای مجازی برای پایداری اشتغال های این افراد کمک می کند.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، افزود: متقاضیان حداقل باید دارای ۱۸ سال سن و بومی استان محل ثبت‌نام باشند و همچنین عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از دیگر شرایط این طرح به شمار می رود.

 

موسوی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر اساس آسیب ‌شناسی طرح‌های پیشین و مطالعات کشورهای موفق و پیشرو دنیا در این زمینه تدارک دیده شده است.

 

کد خبر 966935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha