طرح سه شنبه های تکریم از برنامه های محوری کانون های مساجد است

ابدالی پور با اشاره به برگزاری طرح سه شنبه های تکریم با محوریت تجلیل از خانواده شهید زارعی در خرم آباد، گفت: طرح سه شنبه های تکریم طرحی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(12 شهریور) در مراسم تجلیل از خانواده شهید« غلامحسین زارعی»، اظهار داشت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرایی شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری استان لرستان افزود: این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و  با محوریت مسجد اجرایی شده است.

 

وی ادامه داد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از جمله اهداف این طرح است.

 

ابدالی پور با اشاره به گروه هدف طرح ملی سه شنبه های تکریم افزود: خانواده‌های معزز شهدا و ایثار گران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان تصریح کرد: تشکیل گروه رصد و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، دینی و علمی محله، راستی آزمایی افراد معرفی شده برای تکریم و بارگذاری اطلاعات ایشان در سامانه بچه‌های مسجد و کسب امتیاز فهما، اولویت‌بندی و تایید مصادیق تکریم با نظارت امام جماعت و مشخص کردن نحوه تکریم و تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولان محلی و منطقه‌ای به منظور الگوسازی در سطح محله در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام می‌شود.

 

 ابدالی پور اظهار کرد: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در راستای بزرگداشت نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا که با ابتکار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

 وی با بیان اینکه این طرح در کانون های فرهنگی هنری مناطق شهری و روستایی استان برگزار می شود، افزود: تکریم خانواده شهدا در قالب «سه‌شنبه‌های تکریم» در دستور کار تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

کد خبر 967231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha