۲۵ درصد گوشت قرمز گلستان توسط عشایر تولید می شود

علیپوری با بیان اینکه جمعیت عشایر گلستان ۲۱ هزار نفر است و ۷۶۰ هزار رأس دام دارند، گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را عشایر تولید می کنند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «رضا علیپور» امروز(چهارشنبه ۱۲شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای جمعیت عشایر روستایی باید اعتباراتی در نظر گرفته شود و در شورای اداری استان این موضوع مطرح و مصوب شد که تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به جمعیت عشایری بودجه اختصاص دهند.

 

مدیرکل امور عشایری گلستان ادامه داد: جمعیت عشایری گلستان 21 هزار نفر است ولی 760 هزار رأس دام دارند و 25 درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

علیپوری گفت: عشایر نیازی به برق، تلفن و گاز ندارد و بیمه باید از این افراد حمایت کند تا این افراد پس از 65 سال عمر بدون هیچ جیره و مواجب نباشند.

 

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر در استان کم است اما مشکلات زیادی دارند، افزود: بیشترین مشکل ما در حوزه راه است و جامعه عشایر و روستایی بیش از یک هزار کیلومتر راه دارند و درخواست ما از راهداری و راه و شهرسازی این است که در ایام حضور عشایر با ما همراهی داشته باشند.

 

مدیرکل امور عشایری گلستان متذکر شد: یکی از مشکلات عشایر آب است و در سه شهر کلاله، مراوه تپه و گنبدکاووس مجوز حفر چاه برای حمل و رساندن آن به دست عشایر صادر شده است.

 

علیپوری یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی در حوزه تأمین نهاده های دامی باید کمک بیشتری داشته باشد و اگر مشکل تولید نهاده های دامی عشایر حل شود، می توان تولید دام عشایر استان را دو برابر افزایش دهیم.

 

کد خبر 967258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha