۱۶ طرح در خراسان جنوبی همزمان با هفته تعاون افتتاح می شود

اشرفی با بیان اینکه ۱۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی همزمان با هفته تعاون افتتاح می شود، گفت: طی این هفته از ۱۱ تعاونی در گرایش های مختلف به عنوان تعاونی برتر تجلیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» پیش از ظهر امروز چهارشنبه (12 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: ستاد بزرگداشت هفته تعاون از یک ماه پیش کار برنامه ریزی برای این هفته را آغاز کرده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 55 برنامه در استان طی هفته تعاون برگزار می شود، گفت: از ابتدای سال 16 تعاونی در گرایش های مختلف در استان تشکیل شد و 291 فرصت شغلی در حوزه تعاون به وجود آورده اند.

 

اشرفی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 تعاونی در استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند و 16 میلیارد تومان تسهیلات به این تعاونی ها پرداخت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 9هزار تعاونی در خراسان جنوبی فعالیت دارند، افزود: در زمینه رشد تشکیل تعاونی ها رتبه دوم کشوری را طی یکسال گذشته توانستیم با یک رشد 6 درصدی کسب کنیم.

 

اشرفی با توجه به اینکه 19 تعاونی در استان توانسته اند 26 برند را به ثبت برسانند، گفت: یکی از کارهایی که دنبال می کنیم این است که از شرکت های تعاونی توسعه و عمران برای آباد سازی شهرها استفاده کنیم و در این راستا پنج شرکت در شهرهای استان فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 16 طرح با سرمایه یکصد و 50 میلیارد ریال در هفته تعاون افتتاح می شود، افزود: یکی از اهداف ما این است که سرمایه های خرد برای تشکیل تعاونی ها جمع آوری شود و شاهد رونق اشتغال و کارآفرینی در خراسان جنوبی باشیم.

 

وی به برنامه های هفته تعاون در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بحث تکریم از تعاونی های برتر استان را در دستور کار داریم و 11 تعاونی در گرایش های مختلف به عنوان تعاونی برتر در استان شناخته شده اند و مباحث مرتبط با توسعه و ترویج تعاون را در طی هفته دولت دنبال خواهیم کرد. 

 

اشرفی با اشاره به اینکه 2 تعاونی در نهبندان و طبس با شیوع ویروس کرونا خط تولید خود را تغییر دادند، ادامه داد: این تعاونی ها به تولید بسته های بهداشتی برای جامعه هدف پرداختند و در این راستا حدود 12 هزار ماسک روزانه تولید می کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به موضوع صادرات اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه گذشته پنج میلیون و 335 هزار دلار از محصولات و تولیدات تعاونی های استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

 

وی در خصوص قانون مالیات اظهار کرد: بحث اصلاح قانون مالیات خواسته ما است و در دیدار با نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کردیم و مالیات یکی از چالش های بخش تعاون به خصوص تعاونی های مرزنشین استان است و امیدواریم این قانون اصلاح شود.

 

اشرفی با اشاره به اینکه 6هزار و یکصد و 53 پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک ها ارجاع داده ایم، ادامه داد: از این تعداد تاکنون سه هزار و 223 پرونده تسهیلات کرونا به ارزش 36 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت کرده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان به بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: در این راستا 6هزار و 400 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان ثبت نام کردند و از این تعداد 5هزار و 400 نفر مشمول دریافت این تسهیلات بودند.

 

 

 

کد خبر 967334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha