زنده نگه داشتن یاد شهدا از تاکیدات معصومین(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی گفت: بزرگداشت شهدا وظیفه ماست، چرا که زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از تاکیدات معصومین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی قریشی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در حاشیه طرح سه شنبه های تکریم در ارومیه گفت:  در آموزه‌های دینی بارها تاکید شده است که نباید اجازه دهیم نام و یاد شهدا کمرنگ شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: شهدا خدا را ملاقات کردند چرا که انسان های وارسته بودند و ما باید خانواده‌های آن‌ها را تکریم کنیم که توانسته اند فرزندانی این‌چنین تربیت کنند.

 

این مسئول ادامه داد: شهیدان با رشادت های خود در جبهه حق علیه باطل پا بر روی جای پای شهیدان صدر اسلام گذاشتند و بدون شک در آخرت با امام حسین(ع) محشور خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه شهادت شیرین ترین هدیه الهی است، تصریح کرد: خانواده شهدا اگر می‌دانستند که چه جایگاهی در بهشت برای فرزندانشان آماده شده است از شهادت اما آنان بی اندازه خوشحال می‌شدند.

 

قریشی ادامه داد: خانواده شهدا امانت شهدا برای ما هستند و ما باید همچون چشم هایمان از آن ها مراقبت کنیم.

 

 امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: ما باید با معرفی خانواده های شهدا، فرهنگ شهید پروری را در جامعه گسترش دهیم و این کار جز با الگوگیری از بازماندگان شهدا امکان ندارد.

کد خبر 967335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha