تربيت نيروهای تاثيرگذار در امور فرهنگی و ديني اهداف تشكيل دبيرستان های صدرا است

حجت الاسلام دیلمی گفت: هدف از تشكيل دبيرستان های معارف اسلامی صدرا، تربيت نيروهای تاثيرگذار و متخصص در امور فرهنگی، ديني و علمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت الاسلام «رضا دیلمی» با حضور در دبیرستان های علوم و معارف صدرای گرگان در آستانه بازگشایی مدارس در گفتگویی گفت: تعلیم و تربیت یکی از محوری ترین ارکان تعالی زندگی بشریت است و همواره در زندگی انسان نقش حیاتی دارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: رابطه بین آموزش و پرورش با رشد و گسترش فرهنگ و تکامل جوامع تا بدان حد است که می‏ توان گفت که پایه های فرهنگ، بالندگی و پویایی و پیشرفت جامعه در آموزش و پرورش نهادینه می شود.

 

وی اظهارداشت: نهادهای انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان و با توجه به اهمیت فلسفه تعلیم و تربیت و توجه به مباحث علوم انسانی از سال‌های قبل به کمک این مجموعه آمده‌اند سازمان تبلیغات اسلامی نیز در همین راستا دبیرستان های صدرای ولایت را با هدف جذب و تربیت مدیران نخبه فرهنگی، انقلابی و ارزشی در رشته معارف اسلامی راه اندازی کرده است و امروز ثمرات این کار فاخر را بوضوح شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به پیوند علم و معنویت، گفت: علم و دین دو پدیده یا موضوع کاملاً مجزا و جداگانه‌ای نیستند که هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند بلکه علمی که پیوست معنویت نداشته باشد هرگز تعالی بخش نخواهد بود.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              وی وی افزود: دبيرستان هاي علوم و معارف اسلامي صدرا محيطي مناسب براي پرورش روحيه معنويت و ارتقاء و رشد علمی دانش آموزان براي آينده ايران اسلامي است و هدف از تشكيل دبيرستان های معارف اسلامی صدرا، تربيت نيروهای تاثيرگذار و متخصص در امور فرهنگی، ديني و علمی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به رتبه علمی بالای دانش آموزان این مدارس در کنکور و المپیادهای کشوری، افزود: این موفقیت ها نشان از جایگاه علمی این مدارس دارد.

 

 

کد خبر 967484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha