بدحجابی بنیان خانواده را سست می ‌کند

بیدخام گفت: بدحجابی پدیده ای غربی است که پیامد آن به بی ‌هویت کردن افراد جامعه منجر شده و بنیان خانواده را سست می‌ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در سومین نشست کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ های اجتماعی استان بیان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ارزنده ‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در ایران اسلامی است که برای رسیدن به این مهم، ارزش تلقی کردن و الگوپذیری فرهنگ عفاف و حجاب باید در بین آحاد جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین دارای پیشینه فرهنگی، مذهبی و مردمان متدین، پایبند به رعایت عفاف و حجاب است اما به دلیل مهاجرپذیر بودن و از طرفی هجمه‌ های مختلف فرهنگی و فضای مجازی، باید در این استان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

 

بیدخام تأکید کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع و موارد پیشگیرانه، 2 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین وظایف دستگاه ‌ها به صورت عام و به صورت اختصاصی وظایفی را مشخص کرده است.

 

وی اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی عفاف و حجاب سال جاری شرح وظایف اختصاصی را برای ۱۵ دستگاه از جمله اداره کل صنعت و معدن تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ های استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، صدا و سیما، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، شهرداری‌ ها، راه و شهرسازی، دفتر امور بانوان و نیروی انتظامی ابلاغ کرده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: مشارکت تمامی متولیان این حوزه و آحاد مردم در خصوص نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است چرا که از حیث قوانین هیچگونه ابهامی در این رابطه وجود ندارد.

کد خبر 967487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha