ثبت‌نام طرح ملی توسعه  مشاغل خانگی آغاز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: ثبت‌نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آغاز شده است و تا یک ماه دیگر (۶ مهر) ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «هادی ابراهیمی» در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: ثبت نام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آغاز شده است و تا یک ماه آینده ادامه دار خواهد بود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با ذکر این نکته که داوطلبان برای ثبت‌نام در طرح باید واجد شرایط باشند، تصریح کرد: دارا بودن حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام بودن، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله شرایط ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی در 31 استان کشور اجرا خواهد شد، اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این طرح به منظور کمک به رونق اقتصادی خانوار، تحقق سعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌شود.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام متقاضیان در این طرح، جهاد دانشگاهی نسبت به پایش و راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان براساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام می‌کند و نظارت دقیق بر اجرا و پیاده‌سازی طرح در مراحل مختلف، به عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

این مقام مسوول گفت: امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این طرح در هرمزگان و همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد توسعه اشتغال‌زایی در استان در سال جهش تولید باشیم.

 

وی هدف از اجرای این طرح را تعامل با دستگاه͏‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار، ایجاد زیرساخت͏‌های بازاریابی، فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی عنوان کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر توسعه مشاغل خانگی به منظور توسعه اقتصاد، اظهار داشت: مشاغل خانگی باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند و در سال ۹۹ با همدلی و وفاقی که وجود دارد توسعه این گونه رشته ها در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

 

به گزارش ایرنا، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال و پایدار سازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور در دست اجرا است.

 

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر و نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، سیاست ها و برنامه‌های دستگاهها هم باید به این سو گرایش پیدا کند، زیرا که حمایت از مشاغل خانگی علاوه بر تحقق راهبردهای اقتصادی، دارای مزیت های اجتماعی مثبتی است که نباید به آن بی توجه بود.

 

کد خبر 967538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha