سال تحصیلی جدید با حضور ۱۷ هزار دانش آموز پایه اول  آغاز می شود

واقعی از بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه اول در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» صبح امروز (۱۳شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی که امسال از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، اظهار کرد: طبق روال هر سال پروژه مهر (بازگشایی مدارس) را داریم اما  در سال تحصیلی جدید ۲ هفته زودتر از موعد مقرر در روز شنبه ۱۵شهریورماه مدارس بازگشایی خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به چالش کمبود فضای آموزشی در استان، افزود: بخشی از پروژه های آموزشی قبل از مهر تکمیل و به بهره برداری می رسد اما همچنان با چالش کمبود ۷۰۰ کلاس درس  در سطح استان مواجه هستیم.

 

واقعی از فعالیت ۴۱مدرسه دو نوبته در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۸ مدرسه در بیرجند، ۲مدرسه در طبس و یک آموزشگاه نیز در قاین فعالیت می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید کلاس های درس نیازمند تجهیزات و ملزومات آموزشی هستند، ادامه داد: در همین راستا تاکنون سه میلیارد تومان تجهیزات اداری و آموزشی برای همه مدارس و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات ویژه هنرستان‌های استان خریداری شده است.

 

واقعی با بیان اینکه برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی مدارس در دستور کار است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع این ویروس طی دو مرحله یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بین مدارس خراسان‌ جنوبی جهت خرید لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده توزیع شده است و در حال حاضر نیز پیگیر هستیم تا از اعتبارات دیگر وزارت آموزش و پرورش برای بحث ضدعفونی جذب کنیم و در اختیار مدارس استان قرار دهیم چرا که صیانت از سلامت و امنیت جسمی و روانی دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۴۴ نوآموز ورودی جدید به مدارس در سامانه مربوطه برای طرح سنجش سلامت ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۴ نوآموز بدو ورود به دبستان در این طرح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارزیابی شدند، افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۳۷۵ نوآموز برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

 

واقعی با تاکید بر اینکه کودکان پیش دبستانی هم از اول مهرماه در این طرح ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در خراسان‌ جنوبی تحصیل خود را در مراکز آموزشی آغاز می‌کنند.

 

وی از بکارگیری ۷۰۰ معلم پایه اول ابتدایی به صورت اختصاصی و جذبی در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در جهت کیفیت بخشی به پایه اول تحصیلی و جلوگیری از تکرار پایه برای اولین بار در کشور در خراسان‌ جنوبی معلم پایه اول به صورت اختصاصی و جذبی در مدارس دارای مدیر مستقل انتخاب شدند و و تدریس این پایه به صورت کاملا تخصصی خواهد بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم، گفت: کلیه ی مدارس استان در هر وضعیتی باز خواهند بود و مدیران و معلمان مدارس موظف به حضور در محل کار در تمام ایام کاری هفته طبق ابلاغ خود هستند.

 

واقعی با اشاره به اینکه از ۱۵ شهریور ماه تمام مدارس در همه مناطق به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، ادامه داد: تمام مدارس زیر ۵۰ نفر دانش آموز با رعایت پروتکل های بهداشتی صد در صد به صورت حضوری باز هستند و مدارسی که جمعیت دانش آموزی بالایی دارند، کلاس های درس با ۵۰ درصد ظرفیت دانش آموزان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال جدید تحصیلی زمان هر کلاس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح نیز تنها ۱۰ دقیقه خواهد بود، افزود: در روزی که دانش‌آموزان در مدارس حضور ندارند، فعالیت‌های آموزشی از طریق شبکه شاد  و دیگر روش های الکترونیکی همچون شبکه‌های تلویزیونی پیگیری می‌شود و در این زمینه تاکنون در ۸۴ درصد مدارس زیرساخت فراهم شده و تا پایان شهریور ماه اکثر مدارس به این زیرساخت ها دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیک برای چهار هزار معلم استان به میزان ۱۶ساعت برگزار شده است، یاد‌آور شد: درسال تحصیلی گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی به منظور ارتقاع توانمندی ها ی حرفه ای و شغلی فرهنگیان استان برگزار شد.

 

واقعی  با بیان اینکه کتب درسی دوره ابتدایی به صورت کامل در اختیار ادارات و مدارس قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر توزیع کتابهای درسی دانش آموزان در حال انجام است و تاکنون ۸۰ درصد اولیاء کتب ها را از مدارس تحویل گرفتند.

 

وی با اشاره به برخورداری همه دانش آموزان استان از خدمات آموزشی و پرورشی تاکید کرد:  آموزش ها به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده که در روش غیر حضوری آموزش های مکمل به شیوه ی تولید محتوای الکترونیک، درسنامه و بسته های آموزشی به دو صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش آموزان استان قرار می گیرد.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص زنگ نماز و نحوه ی اقامه نماز جماعت در مدارس استان، توضیح داد: امسال به محض شنیدن بانگ اذان، نماز جماعت در کلیه مدارس و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 967541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha