ثبت دو وقف جدید به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در گلپایگان

حجت الاسلام نصیر الاسلامی از ثبت دو وقف باهدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و ترویج مکتب امام حسین (ع) و تامین هزینه های یک مسجد در گلپایگان خبر داد.

حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری شبستان در گلپایگان از اهدای 100 بسته مواد غذایی در قالب کمک های مومنانه در دهه اول محرم خبر داد و بیان کرد: ارزش هر بسته غذایی حدود 150 هزار تومان است و این کمک مومنانه از محل موقوفات «حاج محمد باقر توسلی» و «حاج حسن شهریاری» و گوشه ای از نذورات امام زادگان 17 تن (ع) صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در صحن امام زادگان 17 تن  (ع)، بیان کرد: آستان امام زاده 17 تن (ع) گلپایگان  در 12 شب اول ماه محرم میزبان عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی با سخنرانی حجت الاسلام «عباس نکونام» و حجت الاسلام «روح الله بیاتی زاده» و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) بود.

 

وی در ادامه از به ثبت رسیدن  دو وقف به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان در ابتدای ماه محرم خبر داد و تشریح کرد: یک واحد تجاری در دو طبقه و با مساحت 28 متر مربع در بازار گلپایگان برای ترویج فرهنگ قرآن کریم و ترویج مکتب امام حسین (ع) وقف شد.

حجت الاسلام نصیر السلامی وقف دوم را قطعه زمینی به مساحت چهار هزار و 600 متر مربع  برای تامین هزینه های یک مسجد در شهر گلپایگان ذکر کرد و افزود: موقوفه ای بزرگ و قدیمی به نام عباس خان گلپایگانی که در حدود 220سال پیش با نیت هزینه در حوزه علمیه وقف شده بود با در خواست و تاکید دفتر آیت الله  «لطف الله صافی گلپایگانی» در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید و در آمد آن در حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی شهرستان گلپایگان هزینه می شود.

/

کد خبر 967578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha