دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت گوشی های هوشمند

کواکبیان گفت: حدود ۳۹ هزار و ۹۳۸ نفر از دانش آموزان مازندران برای استفاده از آموزش مجازی در ایام کرونا نیازمند گوشی هوشمند هستند که دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت گوشی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مجتبی کواکبیان »امروز(13شهریور) در نشست خبری پویش همکلاسی مهربان اظهار کرد: ۱۵ شهریور ماه آغاز سال تحصیلی جدید را داریم که این امر باعث شد به مشکلات عمده دانش آموزان از جمله بحث فضای مجازی پرداخته شود.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان مازندران افزود: ابراز جهت ارتباط دانش آموزان با فضای مجازی و اپلیکشن شاد، مورد بررسی قرار گرفت، همچنان شناسایی دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند و تبلت صورت گرفت.

 

کواکبیان تصریح کرد: خانواده‌هایی که فاقد گوشی هوشمند هستند جزو آمار هستند، حدود ۳۹ هزار و ۹۳۸ نفر را شناسایی کردیم که تهیه گوشی ها نیاز به همدلی دارد.

 

وی با اشاره به اولیت‌بندی‌های صورت گرفته، اعلام کرد: پس از راستی آزمایی ۸ هزار و ۱۵۲ نفر تحت پوشش کمیته امداد و ۲ هزار و ۱۸۷ نفر تحت پوشش بهزیستی و مابقی افراد عادی هستند.

 

کواکبیان با اشاره به سفارشات اخیر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور که نسبت به رفع این مشکل و آسیب‌های ناشی دارا بودن گوشی هوشمند توسط کودکان تاکید داشتند، گفت: توجه به این نکات ضروری است من معتقدم توفیقی حاصل نخواهد شد مگر با همدلی و همراهی مردم و اصحاب رسانه چرا که مردم همیشه یک گام جلوتر از مسئولان بودند.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور مردم و مسئولان در کنار هم این پویش را به نتیجه برسانیم، این پویش همکلاسی مهربان نام گرفته است تا به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک شود.

 

به گزارش شبستان، در این نشست مسئولان آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی دعوت بودند.با توجه به اینکه تنها دو روز به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، هنوز آمار دقیقی از تعداد گوشی و تبلت تهیه شده برای حدود۴۰ هزار دانش آموز فاقد تلفن همراه در استان مازندران اعلام نشده است.نتیجه راه‌اندازی پویش همکلاسی مهربان بستگی به همکاری دستگاه‌های ذیربط و مشارکت کننده در این پویش دارد.

کد خبر 967646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha