کنترل و بازدید بهداشتی از بیش از ۵۶۰ موکب و هیات مذهبی در دهه اول محرم

سید آقامیری از کنترل و بازدید بهداشتی از بیش از ۵۶۰ موکب و محل‌های برگزاری مراسمات مذهبی در دهه اول محرم امسال در شهرستان آبادان خبر داد.

«نجمه سیدآقامیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حفظ سلامت شهروندان را وظیفه مشترک تمام سازمان‌ها، ادارات مرتبط و مدیران هیات‌ها و تکایا دانست و اظهار کرد: در دهه اول محرم سال جاری تیم بهداشت محیط این مرکز در تمام ساعات فعالیت مواکب و هیئات بزرگ شهر در کنار خدمتگزاران حسینی (ع) در بازدیدهای مشترک به همراه نمایندگان سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی به انجام وظایف بهداشتی خود پرداختند.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان افزود: با توجه به الزامات ابلاغی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و حضور همیاران سلامت در هیات‌ها، آموزش مسائل عمومی و اختصاصی بویژه روش‌های پیشگیری از مشکلات رایج بهداشتی، در این ایام در 6 جلسه آموزشی با رعایت مسائل فاصله‌گذاری به حدود 150 نفر همیار سلامت آموزش داده شده است.

 

وی بیان کرد: این کلاس‌های آموزشی به همت معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده، ستاد بازسازی عتبات و کارشناسان بهداشت محیط این مرکز بوده و منجر به جلب همکاری این عزیزان در تامین سلامت سوگواران حسینی (ع) شده است.

 

سیدآقامیری با تقدیر از همکاری خوب هیات‌ داران در دهه اول محرم سال جاری اضافه کرد: بیش از 560 مورد بازرسی و 67 مورد کنترل دمای موادغذایی و بار میکروبی ظروف توزیع غذا توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت گرفت.

 

وی از همه شهروندان آبادانی خواست تخلفات بهداشتی مورد مشاهده را به شماره تلفن 190 اطلاع دهند و ابراز داشت: همچنین شهروندان می توانند برای دریافت مشاوره‌های روانشناسی به منظور پیشگیری از افسردگی و اضطراب ناشی از اثرات روانی این بیماری با شماره تلفن  4030 تماس حاص نمایند و از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان روانشناسی، استفاده کنند.

 

کد خبر 967708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha