امسال متفاوت ترین و ماندگارترین محرم قرن رقم خورد

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: امسال متفاوت ترین و ماندگارترین محرم قرن رقم خورد چرا که آموزه هایی از پیوند عقلانیت و معنویت در دهه محرم پدید آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۴ شهریور حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تشکر از مردم ولایتمدار، عزادار و قانونمند، گفت: امسال متفاوت ترین و ماندگارترین محرم قرن رقم خورد چرا که آموزه هایی از پیوند عقلانیت و معنویت در دهه محرم پدید آمد.

امام جمعه آسمینون افزود: عزادارانی که با عشق و دلدادگی مکتب اهل بیت علیه السلام و مکتب امام حسین علیه السلام را به خوبی و با شعور، خرد و بصیرت پیوند زدند و به خوبی از این آزمون سربلند بیرون آمدند، جا دارد از خادمین و دست اندرکاران دستگاه امام حسین علیه السلام  که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، تشکر کنم.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی تلاش بسیاری کرد تا مذهب و سلامت را در مقابل یکدیگر قرار دهد اما مردم به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب این نقشه را خنثی کردند.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: یکی از مطالب مهمی که بارها عنوان شده مسئله جنگ جمعیتی است یکی از خطرناک ترین جنگ ها است جنگی که جریان نفوذ بر مراکز تصمیم سازی و مراکز پژوهشی و کارشناسی در حوزه جمعیت راه انداخته است و گزارش غلط می دهند بنابراین مسئله افزایش جمعیت را باید جدی بگیریم.

خطیب جمعه آسمینون ضمن گرامیداشت ۱۷ شهریور، اظهار کرد: ۱۷ شهریور مصادف با جمعه سیاهی است که رژیم پهلوی جنایت بی سابقه ای را انجام داد و هزاران نفر را مظلومانه شهید کردند.

وی خاطرنشان کرد: قیام ۱۷ شهریور پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید و ماحصل این قیام همین بس که شاه ملعون پرچم رسوایی خود را با کشتار مردم بی گناه برافراشت و رشته حکومت از دستش پاره شد و همین امر موجبات ترک ایران و تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ضمن تبریک بازگشایی مدارس عنوان کرد: اکنون شرایط حساس و مهمی است چرا که هم بحث تعلیم و تربیت مهم است و هم موضوع سلامت فرزندانمان بنابراین می طلبد والدین با مسئولین همکاری کرده و همچنین مسئولین کلیه زیر ساخت ها را فراهم کنند تا والدین و بچه ها دغدغه ای نداشته باشند.

کد خبر 967777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha