برای تربیت نسل آینده باید به سرمایه دینی خود مراجعه کنیم

حجت الاسلام باقری ارومی تمام نکات و برنامه های سند ۲۰۳۰ را بر اساس فرهنگ غلط غربی ها دانست و گفت: فرهنگ دینی و ملی کشور ما بسیار غنی است و ما برای تربیت نسل آینده خود باید به سرمایه های دینی و ملی خود مراجعه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش از هیئت امنای مساجد و هیئت های عزاداری اسالم در برگزاری باشکوه و پررونق مراسمات عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی تقدیر و تشکر کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ محرم امسال در تاریخ ماندگار شد.

 

امام جمعه اسالم از حضور پررنگ برادران اهل تسنن در مراسم ها و برنامه های عزاداری ماه محرم امسال تقدیر کرد و افزود: برنامه ها و مراسمات دینی مظهر و نماد وحدت دو فرقه اسلامی تشیع و تسنن است.

 

وی تصریح کرد: علی رغم شیطنت برخی افراد بدذات و تندرو امسال نیز برادران و خواهران سنی مذهب ما پا به پای برادران و خواهران شیعه خود در مراسمات ماه محرم شرکت کردند و این مصداق واقعی حدیث ثقلین در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور و همچنین روز ۱۸ شهریور روزجهانی سوادآموزی با شعار آموزش و یادگیری سوادآموزی در بحران کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شرایط خاص و کرونایی باید آموزش ها به سمت کیفی شدن گام بردارد و زیر ساخت های لازم برای آموزش مجازی رایگان در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار گیرد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مجموعه وزارت آموزش و پرورش اشاره و با توجه به دغدغه دوباره امام خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص سند آموزشی غربی ۲۰۳۰ گفت: تمام نکات و برنامه های این سند بر اساس فرهنگ غلط غربی هاست که می خواهند آن را در دنیا گسترش دهند در حالی که فرهنگ دینی و ملی ما بسیار غنی است و ما برای تربیت نسل آینده خود باید به سرمایه های دینی و ملی خود مراجعه کنیم.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، جمعه سیاه را لکه ننگ بزرگی در دوران ستم شاهی دانست و اظهارکرد: دژخیمان رژیم طاغوتی به دستور ژنرال های آمریکایی به روی هموطنان خود آتش گشودند و از آسمان و زمین آنهارا به خاک و خون کشیدند، اما این خون ها بی اثر نماند و انقلاب ما را به پیروزی رساند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی، یاد و خاطره جلال آل احمد نویسنده و متفکر روشنفکر ایرانی را که مدتی در اسالم سکونت داشت را گرامی داشت و ۱۸ شهریور سالروز درگذشت وی را تسلیت گفت و اعلام کرد: متأسفانه بهره اسالم از شخصیتی مثل جلال آل احمد چند نام خیابان و یک مجسمه است در حالی که می شد بهره های فرهنگی بیشتری از این شخصیت بزرگ برد.

کد خبر 967791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha