دستگاه دیپلماسی و نمایندگان مجلس خود را برای مقابله با اروپایی‌ها آماده کنند

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی و نمایندگان محترم مجلس این است که خود را برای مقابله با اروپاییها آماده کنند و در صورت اصرار آنان بر ادامه تحریم ، خروج ایران را از برجام کلید بزنند ، قطعا با مقاومت و ایستادگی، این بار هم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی‌نوری» امروز( جمعه، 14شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ابتدا باید از برگزاری بسیار مطلوب و معقول مراسم سوگواری حسینی بویژه نماز ظهر عاشورا که نشان عشق و ارادت همراه با درک و فهم و موقعیت شناسی سوگواران حسینی و مردم شریف دارد قدردانی کنم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه این شروع امسال باید سنَّتی باشد که در سال‌های آینده نماز ظهر عاشورا باشکوه و عظمت و در مرکز شهر برگزار شود افزود:  این معنای تاثیرگذاری مجالس حسینی در افکار و رفتار عزاداران و شیعیان که جلوه‌های وحدت و یکپارچگی را فراهم می کند، است.

 

وی با اشاره به 15 شهریور آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به وضعیت موجود هم زحمت متولیان آموزش و پرورش چند برابر است و هم محدودیت خانواده‌ها و دانش‌آموزان بیشتر و در نتیجه همکاری و هماهنگی و مراقبت بیشتر بین مدرسه و خانواده را می‌طلبد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: از آنجایی که چه بسا وضعیت کنونی تا سالها ادامه داشته باشد متولیان تعلیم و تربیت باید طوری برنامه‌ریزی کنند که هم سلامت فکری و آموزشی و هم سلامت جسمی فرزندان دچار خطر قرار نگیرد و دانش‌آموزان بخصوص سال اولی‌ها آسیب نبینند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: تقاضای من از فرماندار بعنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش، مدیران مدارس و معلمان این است که امکانات لازم مدارس تهیه شود تا کمبودی نداشته باشند.

 

وی اظهار کرد: مدیران مدارس توقعات مادی خود را از اولیا و دانش‌آموزان کم کنند و خانواده‌های محترم همکاری لازم را داشته باشند، وقت بیشتری برای فرزندانشان خصوصا دانش‌آموزان ابتدایی بگذارند تا لطمه نبینند و اُفت تحصیلی پیدا نکنند.

 

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: خیرین و افراد متمکن نسبت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در تهیه کتاب و لوازم التحریر و لباس و امکانات مدرسه کمک و حمایت کنند.

 

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: دولت با توجه به نیاز دانش‌آموزان به دسترسی آسان به اینترنت و تاکید مقام معظم رهبری در اهمیت فضای مجازی لازم است، سرویس‌های ملی و بومی برای استفاده کاربران فراهم کند تا در صورت تحریم اینترنتی استکبار، کاربران داخلی دچار مشکل نشوند و دسترسی به امکانات انترنتی آسان و با سرعت بالا و هزینه کم با حفظ لحاظ امنیتی باشد تا همه کاربران بخصوص دانش آموزان آسان و با هزینه کم استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه تلاش امریکا برای استمرار تحریم تسلیحاتی ایران با رای بی سابقه اعضای شورای امنیت ناکام ماند اما توطئه‌های امریکا و اروپا ادامه دارد تصریح کرد: با توجه به پایان تحریم تسلیحاتی ایران تا اواخر مهرماه طبق معاهده برجام اما زمزمه‌های ادامه تحریم تسلیحاتی از ناحیه اروپایی‌ها بگوش می‌رسد، اروپایی‌ها در همراهی نانوشته با امریکا هم می‌خواهند برجام را نگه دارند و هم تحریم را ادامه دهند و از ایران هم می‌خواهند که به تعهداتش پایبند باشد.  

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی و نمایندگان محترم مجلس این است که خود را برای مقابله با اروپاییها آماده کنند و در صورت اصرار آنان بر ادامه تحریم ، خروج ایران را از برجام کلید بزنند ، قطعا با مقاومت و ایستادگی، این بار هم استکبار جهانی شکست خواهد خورد.

 

  امام جمعه صومعه سرا اظهار کرد: دوشنبه ۱۷ شهریور سالروز قیام مردم شریف و کشتار خونین جمعه سیاه در سال ۵۷ به دست عوامل رژیم طاغوتی شاه است که با این جنایت پرچم رسواییش برافراشته و زمینه فرار طاغوت فراهم و رشته حکومتش پاره و گسسته شد.

کد خبر 967824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha