۳۰۰ بسته فرهنگی آموزشی  بین دانش آموزان نیازمند رفسنجان توزیع شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس با کمک خیّرین ۳۰۰ کیف به همراه لوازم التحریر تهیه و بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش این نهاد توزیع شد.

حسین فداکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان از توزیع رایگان ۳۰۰ بسته فرهنگی آموزشی که هر بسته شامل کیف و لوازم التحریر است خبر داد و بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس ۳۰۰ بسته به ارزش هر کدام ۳۰۰ هزار تومان و جمعاً به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال با کمک خیّرین شهرستان بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.

 

 

رییس کمیته امداد رفسنجان گفت: هدف از این کار هم ایجاد نشاط و شادابی بین دانش آموزان محروم است که والدین آنان توانایی خرید کیف و لوازم التحریر برای فرزندان محصل خود ندارند.

 

 

 

وی تصریح کرد:‌ چنین حمایت های دانش آموزی اگر با کمک همه ارگان ها انجام شود دیگر دانش آموز فقیر نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه دلگرمی برای دانش آموزان به وجود می آید و موجب می شود استعدادهای نهفته آن ها کشف شود.

 

 

 

فداکار با اشاره به اینکه ‌نسل جوان و نوجوان ما آینده سازان کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند؛ به وجود ۵۷۰  دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اوّل و دوّم اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته هم حدود ۲۰۰ بسته فرهنگی آموزشی بین دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت رفسنجان توزیع شد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در بحران کرونا به سر می بریم دانش آموزان نیازمندی داریم که والدین آن ها توانایی تأمین گوشی تلفن همراه جهت بهره مندی فرزندان شان از فضای مجازی برای برنامه های آموزشی ندارند که از خیّرین می خواهیم کمک های خود را در این راستا به نهاد کمیته امداد اهدا کنند تا دانش آموزانی از تحصیل باز نمانند.

 

کمک بلاعوض ۲.۲۵ میلیارد ریالی کمیته امداد رفسنجان به مشاغل آسیب دیده از کرونا

 

فداکار در بخش دیگر از صحبت های خود به اعطای کمک های بلاعوض به آن دسته از افراد تحت پوشش کمیته امداد که تسهیلات اشتغال دریافت کرده بودند و از ناحیه کرونا آسیب دیده اند اشاره کرد و گفت:‌ متقاضیانی با استفاده از تسهیلات طرح های اشتغالزایی مانند خیاطی، آرایشگاه، گلدوزی، شیرینی پزی، آژانس و ... را راه اندازی کرده بودند که با آمدن کرونا کسب و کار آن ها رو به تعطیلی رفت و نتوانستند  از عهده پرداخت اقساط وام های خود برآیند به همین منظور به این افراد تا سقف ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد اعطا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به ۷۵ نفر از مددجویان و در مجموع ۲.۲۵ میلیارد ریال اعطا شد.

 

کد خبر 968178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha