مساجد عبرت‌های عاشورا را برای جدا نماندن مردم از امام زمان(ع) بیان کنند

حجت‌الاسلام موسوی با بیان‌اینکه سوگواری حسینی مسجدی‌ها در محرم امسال عقلانیت شیعه را بار دیگر به نمایش گذاشت، گفت: مساجد عبرت‌های عاشورا را برای جدا نماندن مردم از امام زمان(ع) بیان کنند.

حجت الاسلام «سید محمدمحسن موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نحوه عزاداری و تعهد بالای شیعیان از جمله مسجدی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی در محرم امسال، عقلانیت جامعه تشیع را بار دیگر در برابر دیدگان‌ جهانیان به نمایش گذاشت، اظهار کرد: دشمنان به ویژه ضدانقلاب دائما عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بهانه تبلیغات علیه شیعیان و نظام‌ جمهوری اسلامی قرار داده بود که با کاهش روزافزون مبتلایان به این ویروس در کشور، بی اساس بودن ادعاهای آنان را نشان داد.

 

امام‌ جماعت مسجد توحید (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، نرسیده به کوچه شهید اسماعیل مراغه ای) افزود: مراقبت مدیران مسجد در حفظ سلامت خود و دیگران در زمان برگزاری عزاداری در ماه محرم، این‌ حقیقت را بار دیگر اثبات کرد که شیعیان برابر حوادث روز و مشکلات زمانه، واکنش به موقع نشان می دهند و از تعصبات و جاهلیت به دور هستند و حفظ سلامتی خود و دیگران را در اولویت می دانند.

 

وی در ادامه، درس و عبرت بزرگ واقعه عاشورا را ضرورت حمایت از امام و جدا نماندن ملت از ولی دانست و گفت: مساجد در جریان برگزاری مراسم عزاداری در بقیه ایام ماه محرم و همچنین در ماه صفر این پیام کربلا را برجسته کنند، همچنان که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر این همه دسیسه و توطئه دشمنان، تبعیت ملت ایران از ولی فقیه بوده است.

 

موسوی در ادامه از ابتکار مساجد برای دستگیری از نیازمندان در ماه محرم و از محل نذورات و کمک های مردمی به عنوان اقدام انقلابی نام برد و اضافه کرد: این موضوع یکی از مهم ترین دلایلی است که مقام‌ معظم رهبری فرمودند محرم امسال در تاریخ ماندگار شد. آنقدر عملکرد ملت ایران خوب بود که با تحسین همگانی همراه و البته موجب تعجب دشمنان از بصیرت این ملت شد.

 

وی خاطرنشان کرد: شیعیان نسبت به حوادث مختلف و مشکلات جامعه با تبعیت از ولی فقیه و مطابق با فتوای مراجع تقلید دو اصل زمان و مکان را در نظر می گیرند و اجازه نمی دهند دشمنان از نحوه و نوع رفتار آنان بهانه ای برای طرح شبهات و ایجاد جریان رسانه ای علیه اسلام استفاده کنند.

کد خبر 968338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha